| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II (Endüstriyel Seramik) | SRM 406 | 8 | 4 + 4 | 6 | 18 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Lisans eğitimi sürecindeki tüm bilgileri kullanarak endüstriyel seramik alanında araştırma ve proje yaparak uzmanlaşması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Tasarım süreçlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirmesinin yapılması, proje konusu olan bilgilerin dosya formatında tamamlanıp uygulamanın rapor olarak sunulması dersin içeriğini oluşturur. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. | Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 5 | Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 6 | Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Proje dosyası ve deneysel uygulamaların değerlendirilmesi. | |
| 2 | Deneysel hataların çözümlenmesi. | |
| 3 | Uygulama çalışmasının son planlanmasının yapılması. | |
| 4 | Araştırma ve bilgilerin dosya formatında tamamlanması. | |
| 5 | Değerlendirme. | |
| 6 | Sır denemelerinin yapılması. | |
| 7 | Dekor araştırmasının yapılması. | |
| 8 | Uygulama çalışması. | |
| 9 | Bisküvi pişirim (İlk pişirim) | |
| 10 | Rapor - İlk pişirim vize sınavı. | |
| 11 | Sırlı pişirim. | |
| 12 | Dekorlu pişirim. | |
| 13 | Pişirim aşamalarının tamamlanması. | |
| 14 | Sunum dosyası tamamlanır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul GENÇ Soner, Artistik Seramik Sırları, İstanbul, 2013 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | ||||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yedinci dönem tasarlanmış olan yemek takımın şablon şekillendirme yöntemi incelenerek iki uygulaması yapılır. | |||||||||||
| 2 | Döküm yöntemiyle şekillenecek model ve kalıplar yapılır. | |||||||||||
| 3 | Masif şekillendirme incelenir ve modelleri yapılır. | |||||||||||
| 4 | Teksir kalıbı incelenir ve bir kalıbın teksir kalıbı yapılır. | |||||||||||
| 5 | Kalıplardan yarı mamul alınır ve sırlı pişirilerek ürün elde edilir. | |||||||||||
| 6 | Tasarlanmış özgün yemek takımı sırlı pişmiş olarak ve bitirme raporu ile birlikte bitirme jürisinde sözlü savunma ile sunulur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 10 | 160 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 443 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 17,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 18 | ||