| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi I (Seramik Sağlık Gereçleri) | SRM 409 | 7 | 4 + 4 | 6 | 18 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Türkiye’nin en büyük ihracat alanlarından biri olan Seramik sağlık gereçleri sektöründe ki tasarımcı ve ürün geliştirme uzmanı eksiğini kapatmak ve sektöre yeni açılımlar getirmek. |
| Dersin İçeriği | Seramik sağlık gereçleri üretimindeki lavabo tasarımları ve ürün geliştirme süreçlerini inceler ve uygular. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci seramik sağlık gereçleri üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Lavabo modeli yapmayı öğrenir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 4 | Lavabo kalıbı yapmayı öğrenir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Gözlem, | |
| 5 | Lavabo kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Kalıptan çıkmış olan yarı mamulleri sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Seramik sağlık gereçleri ve standartlarına genel bakış, yapılacak olan seramik lavabonun çıkış noktasının belirlenmesi. | |
| 2 | Verilen konunun çalışma planının oluşturulması ve ön araştırmanın incelenmesi. | |
| 3 | Yapılan araştırmanın incelenmesi ve yorumlanması. | |
| 4 | Yapılan araştırmalar sonucunda oluşturulan eskizlerin incelenmesi. | |
| 5 | Eskizlerin incelenmesi ve tasarımın onaylanması | |
| 6 | Ara sınav, Teknik resimlerin hazırlanması ve incelenmesi. | |
| 7 | Tasarlanmış ve teknik resmi çizilmiş olan lavabonun modelinin yapılması | |
| 8 | Tasarlanmış ve teknik resmi çizilmiş olan lavabonun modelinin yapılması ve deformasyonların yapılması. | |
| 9 | Modelin kalıbının yapılması. | |
| 10 | Modelin kalıbının yapılması ve yarı mamul kurutma ceketinin yapılması. | |
| 11 | Kalıba döküm yapılması. | |
| 12 | Kalıba döküm yapılması ve Yarı mamulün rötuşunun yapılması. | |
| 13 | Sırlama ve pişirim. | |
| 14 | Vize. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Türk standartlar enstitüsü ‘’seramik sağlık gereçleri standartları’’ Eczacıbaşı vitra iş talimat raporları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | ||||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci seramik sağlık gereçleri üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. | |||||||||||
| 2 | Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. | |||||||||||
| 3 | Lavabo modeli yapmayı öğrenir. | |||||||||||
| 4 | Lavabo kalıbı yapmayı öğrenir. | |||||||||||
| 5 | Lavabo kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir. | |||||||||||
| 6 | Kalıptan çıkmış olan yarı mamulleri sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 10 | 160 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 453 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 18,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 18 | ||