| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki Teknik Resim Perspektif | SRM 106 | 2 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | VAR (Teknik Resim ve Perspektif) |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin tasarlamış oldukları modellerin teknik resimlerini problemsiz çizebilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Çaydanlık, vazo gibi seramik formlarının teknik ve perspektif açısından yapılması garaken tüm çizim teknikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknik resim kuralarını kullanarak bir objenin görünüşünü çizmeyi öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Seramik objelerin imalatına göre ara kesitler çizebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Tasarlamış olduğu objenin ölçümlendirmesini ve hacim hesaplarını öğrenir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 4 | Tasarlamış olduğu formun ürün resmini çizmeyi öğrenir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
| 5 | Tasarlamış olduğu formun çamurun toplu küçülme oranına göre model ölçülerini hesaplamayı öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Model ölçüleri hesaplanmış olan formun deforme olma ihtimallerini göz önünde bulundurarak model çizimini yapmayı öğrenir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş (Tek odaklı ve iki odaklı perspektif resmin genel ilkeleri) ve perspektifin unsurları (Göz noktası, ışın, kaçma noktası, resim düzlemi, ufuk düzlemi, yer düzlemi) | |
| 2 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken) | |
| 3 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken) | |
| 4 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken) | |
| 5 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken *1. Kısa Sınav*) | |
| 6 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken) | |
| 7 | Tek odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken) | |
| 8 | Dönem içi sınav *Arasınav* | |
| 9 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzlemine değerken) | |
| 10 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin gerisindeyken) | |
| 11 | İki odaklı perspektif araştırması (Cisim resim düzleminin önündeyken) | |
| 12 | Tek ve iki odaklı perspektif araştırması (Kompozisyon * 2. Kısa Sınav *) | |
| 13 | Geometrik şekillerin perspektifi * Ödev * | |
| 14 | Geometrik şekillerin perspektifi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ÇAĞLARCA Sadettin, Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, 1973, İnkılap Yayınları, İstanbul HOTAN Harbi, Mimari Perspektif ve Gölge, 1993, Yem Yayınları, İstanbul ŞEN İ. Zeki – ÖZÇİLİNGİR Nail, Temel Teknik Resim, 1990, D.K Yayınları, İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknik resim kuralarını kullanarak bir objenin görünüşünü çizmeyi öğrenir. | 5 | ||||||||||
| 2 | Seramik objelerin imalatına göre ara kesitler çizebilir. | 5 | ||||||||||
| 3 | Tasarlamış olduğu objenin ölçümlendirmesini ve hacim hesaplarını öğrenir. | 5 | ||||||||||
| 4 | Tasarlamış olduğu formun ürün resmini çizmeyi öğrenir. | 5 | ||||||||||
| 5 | Tasarlamış olduğu formun çamurun toplu küçülme oranına göre model ölçülerini hesaplamayı öğrenir. | 5 | ||||||||||
| 6 | Model ölçüleri hesaplanmış olan formun deforme olma ihtimallerini göz önünde bulundurarak model çizimini yapmayı öğrenir. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||