| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kalıp Teknikleri II | SRM 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Özgür ERDEM |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | El ile şekillendirilecek modellerin yapılması ve kalıplarını alarak ürün elde edilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Model ve kalıp aşamalarını öğrenerek Küllük, kahvaltılık veya Kalemlik modellerin yapılması, kalıpların alınması ve bu kalıplardan pişmiş ürün elde edilmesi bu dersin içeriğini oluşturur. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | El ile şekillendirilecek modellerin tasarımını ve teknik resmini çizer. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | El ile model şekillendirme tekniklerini uygular. | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Yalıtım malzemelerini ve şekillendirmede yer alan aletleri kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Kalıp yapımında dikkat edilmesi gereken unsurları değerlendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Kalıp yapım aşamalarını uygular. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde eder. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Model şekillendirme teknikleri içerisinde yer alan el ile model yapım aşamalarının teorik olarak aktarılır. | |
| 2 | Kalıp yapım teknikleri teorik olarak aktarılır. | |
| 3 | Yapılacak olan formlar belirlenir. | |
| 4 | Seçilen formlar için eskiz çizimi onaylandıktan sonra, teknik resimlerinin çizilmesi istenir. | |
| 5 | Yapılan tasarımların uygulama çalışmaları için ilk şekillendirme aşaması. | |
| 6 | Model şekillendirme çalışması. | |
| 7 | Model şekillendirme çalışması. | |
| 8 | Model kalıplarının yapılması. | |
| 9 | Model kalıbı çalışması. | |
| 10 | Model kalıbı çalışması. | |
| 11 | Kalıpların rotüş işlemlerini yapıp, kenarlarının kesilerek kurutma raflarına alınması. | |
| 12 | Kalıplara döküm işleminin yapılması. | |
| 13 | Yarı mamüllerin rotüş işlemlerinin yapılıp, bisküvi pişirimine girmesi. | |
| 14 | Yarı mamüllerin sırlanarak sır pişirimine girmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Seramik Üretiminde Alçı Model ve Kalıp Şekillendirme, Hande KURA |
| Ders Kaynakları |
Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müçteba KUNDUL |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | El ile şekillendirilecek modellerin tasarımını ve teknik resmini çizer. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | ||||||
| 2 | El ile model şekillendirme tekniklerini uygular. | 0 | 5 | 5 | ||||||||
| 3 | Yalıtım malzemelerini ve şekillendirmede yer alan aletleri kullanır. | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | Kalıp yapımında dikkat edilmesi gereken unsurları değerlendirir. | 5 | 5 | |||||||||
| 5 | Kalıp yapım aşamalarını uygular. | 5 | 5 | |||||||||
| 6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde eder. | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||