| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Pratiğinde Gündelik Kullanım Nesneleri ve Kurguları II | RSM 334 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hazır yapım ve endüstri ürünü nesnelerin çağdaş sanatta yer alma biçimlerinin yapıt merkezli olarak analiz edilmesi. |
| Dersin İçeriği | 16.yy´da nesnenin sanat yapıtına konu olmasıyla birlikte günlük yaşam ve bu yaşamın nesneleri yapıtlara konu olmuştur. POst-ikonoklast bir anlatım biçimi olarak değerlendirilebilecek olan bu betimlemeler, 20.yy´da betimlemenin yerini tekrar ve çoğaltımla birlikte nesnenin bizzat kendisine bırakmıştır. Günlük kullanım nesneleriyle oluşturulan yapıtlar beraberinde kendilerine dair estetik ve etik argümaları da getirmiştir. Ders 16.yy´dan günümüz sanatına kadar nesnenin sanat yapıtı içerisindeki serüvenini irdeleyecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Günümüz sanatının dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Çağdaş sanat yapıtlarını bu yapıtların üretim süreçleri içerisinde değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Gündelik nesnelerle oluşturulan sanat yapıtlarını plastik değerleriyle analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Nesneyi yapıtın bir parçası olarak ve bir sanat gereci olarak yeniden değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Çağı gerekliliklerinin sanat yapıtındaki iz düşümünü kendi bağlamları içinde analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Sanat piyasası içerisinde sanatçının karşı karşıya olduğu sorunsallar hakkında fikir yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Plastik sanarlara etkisi açısından nesne kavramının kısa tarihçesi | |
| 2 | İlkçağ sanatında nesne ve soyutlama / Proje | |
| 3 | İkonoklazma / Proje | |
| 4 | Ortaçağ´da nesne, görüntü ve gerçeklik problemi/ Proje | |
| 5 | Değerlendirme/ Proje | |
| 6 | Rönesans´ta nesnenin insan türü karşısındaki yeri/ Proje | |
| 7 | 17. yy´da nesne temsili ve geç ikonoklast hareket/ Proje | |
| 8 | 17. yy´da nesne temsili ve geç ikonoklast hareket/ Proje | |
| 9 | Proje Değerlendirme | |
| 10 | Modern sanatta nesne ve özne diyalektiği/ Proje | |
| 11 | Popüler kültür ve nesne fetişizmi/ Proje | |
| 12 | Popüler kültür ve nesneleşen özne/ Proje | |
| 13 | Proje Değerlendirme | |
| 14 | Projelerin Sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Günümüz sanatının dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
| 2 | Çağdaş sanat yapıtlarını bu yapıtların üretim süreçleri içerisinde değerlendirebilir. | |||||
| 3 | Gündelik nesnelerle oluşturulan sanat yapıtlarını plastik değerleriyle analiz edebilir. | |||||
| 4 | Nesneyi yapıtın bir parçası olarak ve bir sanat gereci olarak yeniden değerlendirebilir. | |||||
| 5 | Çağı gerekliliklerinin sanat yapıtındaki iz düşümünü kendi bağlamları içinde analiz edebilir. | |||||
| 6 | Sanat piyasası içerisinde sanatçının karşı karşıya olduğu sorunsallar hakkında fikir yürütebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| 2. Proje / Tasarım | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 91 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||