| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Soyut Resim I | RSM 315 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN |
| Dersi Verenler | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Soyut Sanatı kuramsal boyutları ve uygulamaları ile deneyimlemek. |
| Dersin İçeriği | Soyut sanat , kuramsal ve uygulamalı olarak incelenecek ve deneyimlenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Doğadan Soyutlama kavramını öğrenir. | ||
| 2 | Modern resim akımlarındaki biçimlemeleri kavrar | ||
| 3 | Soyutlama konusunu uygulamalı olarak öğrenir. | ||
| 4 | |||
| 5 | |||
| 6 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 20.yüzyıl modern sanat akımları anlatım | |
| 2 | Cezanne kopya ödev, tek açılı perspektif algısının kırılması Kübizm anlatım | |
| 3 | Picasso ve George Braque ' dan kopya ödev, desen uygulama | |
| 4 | Mondrian ile soyutlama kavramı | |
| 5 | Mondrian ağç soyutlamaları ödev | |
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mondrian, PAİDON yayınevi Sanatta Devrim, Nazan Mazhar İpşiroğlu Modern Sanatın Öyküsü
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Doğadan Soyutlama kavramını öğrenir. | |||||
| 2 | Modern resim akımlarındaki biçimlemeleri kavrar | |||||
| 3 | Soyutlama konusunu uygulamalı olarak öğrenir. | |||||
| 4 | ||||||
| 5 | ||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|