| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygarlık Tarihi | TAR 113 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Geçmişteki uygarlıklar ile çağdaş uygarlık gelişimlerini karşılaştırabilme yeteneğini kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Evrenin, Dünyanın ve insanoğlunun ortaya çıkışı ile oluşan toplumların meydana getirdikleri başlıca uygarlıklar tanıtılır; ortaya konulan temel gelişmeler incelenir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bir görüş ile yönlendirici bir görüşü ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kültürleri oluşturan farklılıkları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Uygarlıkları listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Uygarlıkları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Uygarlıkları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Uygarlıkları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uygarlık Tarihi dersine giriş. | |
| 2 | Evren ,Dünya,Jeolojik zamanlar ve canlı hayatın ortaya çıkışı | |
| 3 | Yeryüzünde İnsanoğlunun ortaya çıkışı. | |
| 4 | İnsanlık tarihindeki başlıca üç kültür dönemi: I- Besin toplayıcılık kültürü dönemi | |
| 5 | İnsanlık tarihindeki başlıca üç kültür dönemi: II- Besin üreticilik kültürü dönemi | |
| 6 | İnsanlık tarihindeki başlıca üç kültür dönemi: III- bilimsel teknoloji kültürü dönemi | |
| 7 | Tarih bilimi | |
| 8 | Uygarlık kavramı | |
| 9 | Yarıyıl içi sınavı(Vize) | |
| 10 | Kültür kavrvmı | |
| 11 | Lisan | |
| 12 | Yazı | |
| 13 | Din | |
| 14 | Genel tekrar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bir görüş ile yönlendirici bir görüşü ayırt eder. | 5 | ||||
| 2 | Kültürleri oluşturan farklılıkları tanımlar. | 5 | ||||
| 3 | Uygarlıkları listeler. | 5 | ||||
| 4 | Uygarlıkları açıklar. | |||||
| 5 | Uygarlıkları yorumlar. | 5 | ||||
| 6 | Uygarlıkları değerlendirir. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 71 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||