| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat ve Eleştirel Düşünce | SAU 261 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eleştirel düşünce yöntemleri ve sanatın eleştirel düşünce yöntemlerine katkısı bağlamında gerekliliği ve öneminin tespiti yapılır. |
| Dersin İçeriği | Eleştirel düşünce yöntem ve teknikleri öğrenilir. Elde edilen bilgiler ve yöntemler çerçevesinde seçilen çağdaş sanat uygulamaları üzerinden sanatın yaşamı değiştirme, yeni düşünce boyutları katma kapasitesi tartışılır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1) Eleştirel düşünce teknikleri öğrenilir. | Anlatım, | |
| 2 | Diğer insanların pozisyonlarını tanımlama, tartışmalar ve iddialar | Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eleştirel düşünce nedir. | |
| 2 | Diğer insanların pozisyonlarını tanımlama, tartışmalar ve iddialar | |
| 3 | Alternatif bakış açılarının tespiti | |
| 4 | Satır aralarını okuma ve görünenin altında yatan gerçeğin tespiti | |
| 5 | Yanlış ya da adil olmayan iddiaların tespiti | |
| 6 | Yanlış mantık ve de ikna edici fikirlerden çok adil bir tekniğin kurgulanması | |
| 7 | Mantıkla kurulmuş sezgisal bilgiye açık bir yöntemle konunun yansıtılması | |
| 8 | İyi kanıtlar üzerine kurulmuş geçerli, adil ve duyarlı varsayımlar oluşturma | |
| 9 | Diğerlerini ikna edebilecek, iyi temellendirilmiş açık, mantıklı bir bakış açısının sunumu | |
| 10 | Sanat ve eleştirel düşünce | |
| 11 | Kamusal alanda sanat | |
| 12 | Sanat uygulamaları üzerinden değerlendirmeler, tartışmalar | |
| 13 | Sentez | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | 1) Eleştirel düşünce teknikleri öğrenilir. |
| 2 | Diğer insanların pozisyonlarını tanımlama, tartışmalar ve iddialar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||