| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fotoğraf Tarihi | SAU 253 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Fotoğraf tarihini, teknik, estetik ve toplumsal gelişmeler ışığında öğretmek; yaygın kullanım alanlarını örneklerle incelemek. |
| Dersin İçeriği | Fotoğraf tarihini başlangıçtan günümüze kullanım alanlarından örneklerle inceleyip, sanatsal bir temsil formu olarak varoluşunu disiplinlerarası anlayışla öğretmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fotoğraf tarihini teknolojik, toplumsal, kültürel ve sanatsal gelişmelerle birlikte açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Fotoğrafın bilimsel bir kayıt aracı olarak hangi alanlarda kullanıldığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Kayıt aracı olmasının ötesinde, fotoğrafın öncelikle estetik bir temsil formu olduğunu örneklerle anlatır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Belgesel ve haber fotoğrafçılığının toplumsal etkilerini açıklar. | Anlatım, | |
| 5 | Avant-garde hareketin sanat tarihinde yarattığı kırılmayı avant-garde fotoğraf üzerinden kurgulayarak yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Fotoğraf sanatının tarihsel süreç içerisinde diğer sanatlarla olan etkileşimini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 7 | Çağdaş sanat teorisi ve uygulamaları ile dijital çağın etkisi altındaki fotoğrafın günümüzdeki yaratıcılık stratejilerini multimedya örnekleri üzerinden anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fotoğrafın icadı ve ilk kullanım alanları | |
| 2 | Manipülasyondan straight fotoğrafa sanatsal fotoğraf akımları | |
| 3 | Portre fotoğrafçılığının gelişimi | |
| 4 | Fotoğrafın bilimsel kayıt aracı olarak kullanımı (antropoloji, kriminoloji, tıp, vb) | |
| 5 | Haber fotoğrafçılığının gelişimi ve fotojurnalizmin kurumsallaşması | |
| 6 | Avant-garde hareket ve avant-garde fotoğraf | |
| 7 | Sanat, fotoğraf ve modernizm (diyalektik kolaj ve fotomontaj) | |
| 8 | Belgesel fotoğraf | |
| 9 | Moda ve reklam fotoğrafçılığı | |
| 10 | Savaş fotoğrafı ve görsel tarih yazıcılığı | |
| 11 | Kavramsal sanat ve kavramsal fotoğraf | |
| 12 | Postmodernizm ve postmodern fotoğraf etkinliği | |
| 13 | Dijital fotoğraf ve dijital manipülasyon | |
| 14 | Multimedya |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Michel Frizot (Edt.), A New History of Photography, Köln 1998, Könemann; Walter Benjamin, Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, Çeviri: Ali Cengizkan, İstanbul 2001, YGS Yayınları; Walter Benjamin, Pasajlar, Çeviri: Ahmet Cemal, İstanbul 2002, YKY; Susan Sontag, Başkalarının Acısına Bakmak, Çeviri: Osman Akınhay, İstanbul 2004, Agora Kitaplığı; Richard Whelan, Robert Capa, Çeviri: Mehmet Harmancı, İstanbul 2006, Agora Kitaplığı; Sanat Dünyamız, 84. Sayı (Çerçeve: Fotoğraf Nerede Biter?), İstanbul 2002, YKY |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Fotoğraf tarihini teknolojik, toplumsal, kültürel ve sanatsal gelişmelerle birlikte açıklar. |
| 2 | Fotoğrafın bilimsel bir kayıt aracı olarak hangi alanlarda kullanıldığını bilir. |
| 3 | Kayıt aracı olmasının ötesinde, fotoğrafın öncelikle estetik bir temsil formu olduğunu örneklerle anlatır. |
| 4 | Belgesel ve haber fotoğrafçılığının toplumsal etkilerini açıklar. |
| 5 | Avant-garde hareketin sanat tarihinde yarattığı kırılmayı avant-garde fotoğraf üzerinden kurgulayarak yorumlar. |
| 6 | Fotoğraf sanatının tarihsel süreç içerisinde diğer sanatlarla olan etkileşimini açıklar. |
| 7 | Çağdaş sanat teorisi ve uygulamaları ile dijital çağın etkisi altındaki fotoğrafın günümüzdeki yaratıcılık stratejilerini multimedya örnekleri üzerinden anlatır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||