| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Batı Sanatı Tarihi | SAU 257 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Batı Sanatının gelişiminde rol oynayan etmenlerin ortaya konulmasıdır. | 
| Dersin İçeriği | Batı Sanatının doğuşundan günümüze kadar gelen başlıca safhalarıdır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek birikimi oluşturur | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kültürel üretim ihtiyacını arttıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler organize eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek, artistik bir tavır geliştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Analitik düşünebilen, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yapabilen, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilir ve bunlara uygulama düzeyinde değer biçer. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Aynı entelektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile kendi sanatsal sorunsalını, artistik düzeyde değerlendirebilir ve oluşturur | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim yaratır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 8 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orijinalitesini saptar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Batı Sanatı Tarihi Dersine Giriş | |
| 2 | Tarih Öncesi Devirlerde Sanat | |
| 3 | Giritliler | |
| 4 | Mikenliler | |
| 5 | Etrüskler | |
| 6 | Yunanlar | |
| 7 | Romalılar | |
| 8 | Yarıyıl içi sınavı(Vize) | |
| 9 | Romalılar Sonrası Avrupa'da Sanat | |
| 10 | Romanesk Sanat | |
| 11 | Gotik Sanat | |
| 12 | Rönesans'ta Sanat | |
| 13 | Barok Sanat | |
| 14 | Günümüze Kadar Sanat Akımlarına Genel Bakış | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Derste ders notları yazdırılır;gerektiğinde derste ders notları fotokopi olarak dağıtılır;belli durumlarda temel nitelikli kitapların belli kısımlarına yönlendirilir. | 
| Ders Kaynakları | TURANİ, Adnan; Dünya Sanat Tarihi, İş Bankası Yayınları, Ankara 1979. GOMBRICH, E. H.; Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul 1976. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek birikimi oluşturur | 
| 2 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlar | 
| 3 | Kültürel üretim ihtiyacını arttıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler organize eder | 
| 4 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek, artistik bir tavır geliştirir. | 
| 5 | Analitik düşünebilen, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yapabilen, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilir ve bunlara uygulama düzeyinde değer biçer. | 
| 6 | Aynı entelektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile kendi sanatsal sorunsalını, artistik düzeyde değerlendirebilir ve oluşturur | 
| 7 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikim yaratır. | 
| 8 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orijinalitesini saptar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 | 
| Ödev | 1 | 12 | 12 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||