| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje Hazırlama ve Yönetimi | ILA 340 | 6 | 1 + 1 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Araştırma Yöntemleri |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin proje hazırlama, yazma, yürütme ve değerlendirme süreçlerine hakim olmalarını sağlamayı amaçlar. Ders kapsamında proje yönetimi araçları, finansman kaynakları ve proje döngüsü yönetimi detaylı olarak ele alınacaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Proje Kavramı ve Özellikleri | |
| 2 | Proje Tabanlı Öğrenme | |
| 3 | Proje Fikrinin Geliştirilmesi ve Amaç Belirleme | |
| 4 | Projede Konu Seçimi ve Literatür Tarama | |
| 5 | Projede Yöntem Belirleme | |
| 6 | Proje Yazımı: Temel Bileşenler | |
| 7 | Proje Yazımı: Temel Bileşenler | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Proje Başvuruları ve Fon Kaynakları | |
| 10 | Proje Yönetimi ve Uygulama Süreci | |
| 11 | İzleme, Değerlendirme ve Raporlama | |
| 12 | Proje Sunumları ve Değerlendirme | |
| 13 | Proje Sunumları ve Değerlendirme | |
| 14 | Proje Sunumları ve Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
· Eğitimde Proje Hazırlama Rehberi (2023, Ed. Ayşegül Oğuz Namdar, Eğiten Kitap Yayıncılık) · Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme (2021, Ed. Murat Taşdan-Halil İbrahim Kaya, Pegem Akademi Yayıncılık) · Eğitimde Proje Hazırlama (2023, Ed. Dilşat Peker Ünal, Vizetek Yayıncılık) · Avrupa Birliği – Hibe ve Proje Yönetimi Kılavuzu (https://www.gtu.edu.tr/Files/UserFiles/111/Avrupa-Birligi-Hibe-Projeleri-Hazrlama-Klavuzu-Horizon-2020-icin-bir-takm-tavsiyeler-Revize-edilmis-23.02.2017.pdf)
· TÜBİTAK Proje Hazırlama Rehberi (https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/2024-10/EK_1.2_2209-A_Son_Cagri.pdf)
· Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) – Proje Yönetimi Rehberi (https://www.undp.org/tr/turkiye/projeler) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|