Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi ILA 407 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul öncesi dönem ve erken çocukluk eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini İslam tarihi, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri bağlamında yorumlar. Proje, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
3 Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, High Scope ve Gift to Child gibi yaklaşımların eğitim felsefesini karşılaştırır ve din eğitimine yansımalarını analiz eder. Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
4 Okul öncesi dönemde din ve inanç öğretiminin pedagojik ilkelerini açıklar ve yaş gelişimine uygun uygulamalar tasarlar. Proje, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
5 İbadet, ahlak ve değerler öğretiminde erken çocukluğa özgü yöntem ve teknikleri uygular. Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje,
6 Aile, öğretmen ve çevresel faktörlerin okul öncesi din ve ahlak eğitimindeki rolünü değerlendirir. Problem Çözme, Proje, Sözlü Sınavlar,
7 Okul öncesi din eğitimine yönelik materyal, oyun ve etkinlikler geliştirir ve pedagojik uygunluğunu sorgular. Grupla Çalışma, Problem Çözme, Proje,
8 Medyada din eğitimi ve çocuk üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. Proje, Problem Çözme, Performans Değerlendirme,
9 Türkiye’de 4-6 yaş Kur’an kursu uygulamalarını pedagojik, sosyal ve kurumsal yönleriyle analiz eder. Problem Çözme, Gözlem, Performans Değerlendirme,
10 Okul öncesi din eğitiminde karşılaşılan sorunları belirler, çözüm önerileri üretir ve uygulamaya yönelik iyileştirme modelleri önerir. Problem Çözme, Proje, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Okul öncesi dönem ve erken çocukluk eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini İslam tarihi, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri bağlamında yorumlar.
3 Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, High Scope ve Gift to Child gibi yaklaşımların eğitim felsefesini karşılaştırır ve din eğitimine yansımalarını analiz eder.
4 Okul öncesi dönemde din ve inanç öğretiminin pedagojik ilkelerini açıklar ve yaş gelişimine uygun uygulamalar tasarlar.
5 İbadet, ahlak ve değerler öğretiminde erken çocukluğa özgü yöntem ve teknikleri uygular.
6 Aile, öğretmen ve çevresel faktörlerin okul öncesi din ve ahlak eğitimindeki rolünü değerlendirir.
7 Okul öncesi din eğitimine yönelik materyal, oyun ve etkinlikler geliştirir ve pedagojik uygunluğunu sorgular.
8 Medyada din eğitimi ve çocuk üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
9 Türkiye’de 4-6 yaş Kur’an kursu uygulamalarını pedagojik, sosyal ve kurumsal yönleriyle analiz eder.
10 Okul öncesi din eğitiminde karşılaşılan sorunları belirler, çözüm önerileri üretir ve uygulamaya yönelik iyileştirme modelleri önerir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)