| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Arapça Sözlü ve Yazılı Anlatım II | ILA 014 | 9 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. REDA ABDELSALAM ELSHENAWY ELSAYED, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere Arapça konuşma ve yazma becerisi kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Arapça konuşma ve Arapça yazı yazma. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Arapça'da kendisini sözlü olarak ifade eder. | Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Arapça'da kendisini yazılı olarak ifade eder. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | Arapça'da etkili iletişim kurmayı öğrenir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 4 | Sözlü sunum teknikleri bilgisiyle Arapça sözlü sunum yapabilecektir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Sözlü ve yazılı anlatımın kurallarını kavrar, düşüncelerini etkili bir biçimde ifade etme becerisi kazanır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | es-Sıhhatu (Fi'l-Musteşfâ) / Sağlık (Hastanede) | |
| 2 | es-Sıhhatu (Şefâke'llâhu!) / Sağlık (Allah Sana Şifa Versin!) | |
| 3 | es-Seferu ve'l-Muvâsalâtu (Eyne Mevkifu'l-Hâfilâti?) / Yolculuk ve Ulaşım Araçları (Otobüs Durağı Nerede?) | |
| 4 | es-Seferu ve'l-Muvâsalâtu (Fî Mehattati'l-Kıtâri) / Yolculuk ve Ulaşım Araçları (Tren İstasyonunda) | |
| 5 | el-Hidmâtu'l-'Âmmetu (Fi'l-Benk) / Kamu Hizmetleri (Bankada) | |
| 6 | el-Hidmâtu'l-'Âmmetu (Fî Kısmi'ş-Şurtati) / Kamu Hizmetleri (Polis Merkezinde) | |
| 7 | el-'Utlatu ve'l-Vaktu (Kem es-Sa'âtu elân?) / Tatil ve Zaman (Şu anda saat kaç?) | |
| 8 | el-'Utlatu ve'l-Vaktu (Keyfe Kadâ el-'Utlatu?) / Tatil ve Zaman (Tatil nasıl geçti?) | |
| 9 | el-Munâsebâtu (Zevâc Mubârek) / Özel Günler (Mutluluklar!) | |
| 10 | el-Munâsebâtu (Kullu 'Âmin ve Entum Bi-hayrin) / Özel Günler (Nice Senelere!) | |
| 11 | Heyyâ Netevâsalu! (Hel 'İndeke Feysbûk?) / Haydi Konuşalım! (Facebook hesabın var mı?) | |
| 12 | Heyyâ Netevâsalu! (Bikem ed-Dûlâr el-Yevme?) / Haydi Konuşalım! (Facebook hesabın var mı?) | |
| 13 | Hivârun 'ale'l-Hevâ (Likâ'un Me'a Mes'ûlin) / Canlı Yayın (Bir Yetkili ile Ropörtaj) | |
| 14 | Hivârun 'ale'l-Hevâ (Keyfe Utavviru Luğatî?) / Canlı Yayın (Dilimi nasıl geliştiririm?) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Abdülmelik Yangın & Reda Elsayed & Amir Mirza Nadir, Sirâcu'l-'Arabiyye (el-Muhâdese) (İtkan Yayınları: İstanbul, 2021). Kadir Güneş, Arapça-Türkçe Sözlük (Mektep Yayınları: İstanbul, 2021). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Arapça'da kendisini sözlü olarak ifade eder. | ||||||||||||||
| 2 | Arapça'da kendisini yazılı olarak ifade eder. | ||||||||||||||
| 3 | Arapça'da etkili iletişim kurmayı öğrenir. | ||||||||||||||
| 4 | Sözlü sunum teknikleri bilgisiyle Arapça sözlü sunum yapabilecektir. | ||||||||||||||
| 5 | Sözlü ve yazılı anlatımın kurallarını kavrar, düşüncelerini etkili bir biçimde ifade etme becerisi kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 2. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||