| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Din Felsefesi | ILA 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Bulunmuyor. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Bulunmuyor. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMAL BATAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah Arif Adalar |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersi alan kişinin dini/felsefi konular hakkındaki tartışmalardan haberdar olması ve bu konular hakkında felsefi, eleştirel, çok yönlü bir kavrayışa, perspektife sahip olması. |
| Dersin İçeriği | Din felsefesinin merkezinde yer alan Tanrı'nın varlığı, akıl-iman ilişkisi, kötülük problemi gibi konuların farklı perspektifler üzerinden değerlendirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Din Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
| 2 | Din Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Tanrı insan ilişkisi konusunda değerlendirme yapar ve Tanrı varlığına dair öne sürülen delillere muttali olur. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Dini çeşitlilik konusunda değerlendirme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Ateizm delillerine ve kötülük problemine dair bilimsel bilgi edinir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Din Felsefesine Giriş | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 2 | Dini Tecrübe | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 3 | Akıl-İman İlişkisi | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 4 | Teistik Argümanlar | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 5 | Teist Argümanlar | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 6 | Argümana Dayanmaksızın Tanrı'yı Bilmek | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 7 | İlahi Sıfatlar | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 8 | İlahi Fiil | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 9 | Kötülük Problemi | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 10 | Mucizeler | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 11 | Ölümden Sonra Hayat | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 12 | Din Dili | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 13 | Din ve Bilim | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| 14 | Dini Çeşitlilik | Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Peterson, Michael, ve diğerleri, Akıl ve İnanç, Din Felsefesine Giriş. Çev, Rahim Acar, İstanbul: Küre y., 2006.
|
| Ders Kaynakları | Hegel, G.W.F, çev. Doğan Naci Kadıoğlu, Pinhan Yayıncılık, 2016. Aydın, Mehmet. Din Felsefesi. İzmir: DEÜY, 1990. Bayrakdar, Mehmet. Din Felsefesine Giriş. Ankara: Fecr y, 1997. Yaran, Cafer Sadık. Klasik ve Çağdaş Metinlerle Din Felsefesi. Samsun: Etüt, 1997. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Din Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur | 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 0 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 4 | 0 |
| 2 | Din Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 |
| 3 | Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder. | 5 | 0 | 1 | 5 | 2 | 2 | 0 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
| 4 | Tanrı insan ilişkisi konusunda değerlendirme yapar ve Tanrı varlığına dair öne sürülen delillere muttali olur. | 5 | 1 | 2 | 4 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 |
| 5 | Dini çeşitlilik konusunda değerlendirme yapar. | 4 | 0 | 1 | 3 | 1 | 4 | 0 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 0 |
| 6 | Ateizm delillerine ve kötülük problemine dair bilimsel bilgi edinir. | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 8 | 2 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 9 | 9 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 8 | 2 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||