| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | ILA 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ, Prof.Dr. KENAN MERMER, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE GEZER, Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, alanı ile ilgili bilimsel bir tez yazmak. |
| Dersin İçeriği | Tez yazım yöntem ve teknikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik ve güncel dini konuları saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Klasik ve güncel dini meselelerin çözümünde uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | Problem Çözme, Tartışma, Anlatım, | Performans Değerlendirme, |
| 3 | Bilimsel araştırma teknik ve yöntemlerini bilir. | Gezi / Gözlem, Gözlem, | Performans Değerlendirme, |
| 4 | Modern araştırma ve akademik yazım programlarını kullanır. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, |
| 5 | Veri tabanlarını bilir. | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 6 | Literatür taramayı bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Araştırma yöntemleri ve hedefleri. | Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması |
| 2 | Araştırma yöntemleri ve hedefleri. | Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması |
| 3 | Konu seçimi nasıl yapılır? | Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması |
| 4 | Literatür Tarama nasıl yapılır? Önemli veri tabanlarının tanıtımı | Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması |
| 5 | Tez planlaması nasıl yapılır? | Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması |
| 6 | Tez nasıl yazılır? Fişleme nasıl yapılır? Yazım teknikleri nelerdir? | Kaynak eserlerden ilgili bölümün okunması |
| 7 | Araştırma yaparken istifade edilecek programlar, web siteleri, atıf programları nelerdir? | İnternette konuya ilişkin araştırma yapılması |
| 8 | Araştırma yaparken istifade edilecek programlar, web siteleri, atıf programları nelerdir? | İnternette konuya ilişkin araştırma yapılması |
| 9 | Araştırma yaparken istifade edilecek programlar, web siteleri, atıf programları nelerdir? | İnternette konuya ilişkin araştırma yapılması |
| 10 | Araştırma yaparken istifade edilecek programlar, web siteleri, atıf programları nelerdir? | İnternette konuya ilişkin araştırma yapılması |
| 11 | Yazılan tezin kontrolü ve geri dönütler | Verilen geri dönütlere uygun düzeltmelerin yapılması |
| 12 | Yazılan tezin kontrolü ve geri dönütler | Verilen geri dönütlere uygun düzeltmelerin yapılması |
| 13 | Yazılan tezin kontrolü ve geri dönütler | Verilen geri dönütlere uygun düzeltmelerin yapılması |
| 14 | Değerlendirme | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Tez Yazım Kılavuzu |
| Ders Kaynakları | Umberto Eco. Tez Nasıl Yazılır. Çev. Betül Parlak. İstanbul: Can Yayınları, 2019 Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Gürbüz Ocak. İstanbul: Pegema Yayınları, 2019 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik ve güncel dini konuları saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
| 2 | Klasik ve güncel dini meselelerin çözümünde uygun analiz, sentez ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 |
| 3 | Bilimsel araştırma teknik ve yöntemlerini bilir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 4 | Modern araştırma ve akademik yazım programlarını kullanır. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 5 | Veri tabanlarını bilir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 6 | Literatür taramayı bilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 70 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 100 | 100 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 100 | 100 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 250 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||