| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Arapça Okuma-Anlama | ILA 003 | 9 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HALİL UYSAL, Arş.Gör.Dr. FATMA HAYRÜNNİSA ÇİL, Dr.Öğr.Üyesi SEYFETTİN HARUNİ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Zehra Özli, Arş. Gör. Hayrünnisa Çil |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, okudukları Arapça metinleri anlama becerisi kazanması. |
| Dersin İçeriği | Kolaydan zora muhtelif metinler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Derste okunan metinlerde geçen kelimelerin anlamlarını bilir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Derste okunan metinleri Türkçeye çevirebilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Okunan metinlerdeki müfred kelimelerin çoğullarını bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Okunan metinlerdeki kelimelerin eş ve zıt anlamlarını bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | et-Tahiyyetu ve't-Te'ârufu (U'arrifu nefsî) / Selamlaşma ve Tanışma (Kendimi Tanıtıyorum) | |
| 2 | et-Tahiyyetu ve't-Te'ârufu (Evvelu Yevmin fi'l-Câmi'ati) / Selamlaşma ve Tanışma (Üniversitede İlk Gün) | |
| 3 | Usratî el-Cemîle (Usratî es-Sağîra) / Güzel Ailem (Küçük Ailem) | |
| 4 | Usratî el-Cemîle (Ekâribî) / Güzel Ailem (Akrabalarım) | |
| 5 | es-Sekenu (Beytî el-Cemîl) / İkamet (Güzel Evim) | |
| 6 | es-Sekenu (Hayyu'l-Ezhâr) / İkamet (Ezhâr Semti) | |
| 7 | Ahlâkun ve Âdâbun (Birru'l-Vâlideyn) / Ahlak ve Edep (Anne-babaya İyi Davranma) | |
| 8 | Ahlâkun ve Âdâbun (Âdâbu't-Ta'âm) / Ahlak ve Edep (Yemek Adabı) | |
| 9 | Hayâtî el-Yevmiyye (Yevmun fî Hayâti Fellâhin) / Gündelik Hayatım (Bir Çiftçinin Hayatındaki Bir Gün) | |
| 10 | Hayâtî el-Yevmiyye (Te'âmu'l-Karyeti) / Gündelik Hayatım (Köy Yemeği) | |
| 11 | et-Tesevvuku (Sûku'l-Hirafi'l-Yedeviyyeti) / Alışveriş (El Sanatları Pazarı) | |
| 12 | et-Tesevvuku (es-Sûku'l-Merkezî) / Alışveriş (Merkez Çarşı) | |
| 13 | el-'Utlatu (Rihletun ilâ Sabancâ) / Tatil (Sapanca'ya Gezi) | |
| 14 | el-'Utlatu (Lu'lu'etu'ş-Şemâl) / Tatil (Kuzeyin İncisi) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sirâcu'l-'Arabiyye Dil Setinde yer alan metinler. |
| Ders Kaynakları | Abdülmelik Yangın & Reda Elsayed & Amir Mirza Nadir, Sirâcu'l-'Arabiyye (el-Kırâ'e) (İtkan Yayınları: İstanbul, 2021). Kadir Güneş, Arapça-Türkçe Sözlük (Mektep Yayınları: İstanbul, 2021). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Derste okunan metinlerde geçen kelimelerin anlamlarını bilir. | ||||||||||||||
| 2 | Derste okunan metinleri Türkçeye çevirebilir. | ||||||||||||||
| 3 | Okunan metinlerdeki müfred kelimelerin çoğullarını bilir. | ||||||||||||||
| 4 | Okunan metinlerdeki kelimelerin eş ve zıt anlamlarını bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 2. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 96 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||