| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Divan Edebiyatı | ILA 305 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. KENAN MERMER, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Divân Edebiyatının mahiyetini, menşeini, muhtevasını kavramak ve örneklerini incelemek |
| Dersin İçeriği | Divan Edebiyatının manasını, ehemmiyetini ve farklı ilimlerle olan münasebetini örnekler ışığında anlamak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Divan Edebiyatının kavramsal içeriğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Divan Edebiyatının Felsefe, Tasavvuf, Tarih ve Efsaneyle olan bağlantısını çözümler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje, | |
| 3 | Divan Edebiyatında resmi çizilen günlük hayat ve güzellik anlayışını tanımlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Divan Edebiyatında tarikatların rolünü öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Divan Edebiyatında Kıssaların, Darb-ı Mesellerin ve Bezm Âlemlerinin nasıl işlendiğini görür. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | 6. Divan Edebiyatının genel çehresini örnekler eşliğinde öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Divan Edebiyatının Kavramsal İçeriği | |
| 2 | Divan Edebiyatı Muhtevasında Felsefe ve Tasavvufun Rolü | |
| 3 | Divan Edebiyatında Tarih ve Esatir | |
| 4 | Divan Edebiyatında Tasvir Edilen Günlük Hayat | |
| 5 | Divan Edebiyatında Bezm ü Rezm Âlemi | |
| 6 | Divan Edebiyatında Sanat ve Güzellik Telâkkisi | |
| 7 | Divan Edebiyatında Tarikatların rolü | |
| 8 | Divan Edebiyatında Darb-ı Mesellerin Kullanımı | |
| 9 | Divan Edebiyatının Musikiyle İlişkisi | |
| 10 | Divan Edebiyatında Mizah ve Latife | |
| 11 | Divan Edebiyatında Kıssalar | |
| 12 | Divan Edebiyatında Mazmûnlar | |
| 13 | Divan Edebiyatında Aşık-Maşuk İlişkisi | |
| 14 | Divan Edebiyatında Çarh-Felek Algısı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | 1. Ali Nihad TARLAN, Ali Nihad Tarlandan Divan Şiiri Dersleri, Haz. H. Ataş-G. Güven, Türk Edebiyatı Vakfı, İstanbul, 2009. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 1 | Divan Edebiyatı maddesi DİA.pdf | Divan Edebiyatı maddesi DİA | 0 MB |
| 3 | Klasik Türk Şiiri Estetiği.pdf | Klasik Türk Şiiri Estetiği | 0 MB |
| 2 | Fuzuli Gazeli 1 Osmanlıca.pdf | Fuzuli Gazeli 1 Osmanlıca | 0 MB |
| 4 | Fuzuli Gazel 2 Osmanlıca Dost bî-pervâ.pdf | uzuli Gazel 2 Osmanlıca Dost bî-pervâ | 0 MB |
| 5 | 3 Nedim kâfir gazeli.pdf | 3 Nedim kâfir gazeli | 0 MB |
| 6 | 4 Bâkî benzer gazeli.pdf | 4 Bâkî benzer gazeli | 0 MB |
| 7 | ʿAHD-İ MĪSĀḲ’TAN BĀDE-İ ELEST’E (TARİHÇE VE İSTİŞHÂD) -.pdf | ʿAHD-İ MĪSĀḲ’TAN BĀDE-İ ELEST’E (TARİHÇE VE İSTİŞHÂD) | 0 MB |
| 0 | Transkripsiyon alfabesi tablosu.docx | Transkripsiyon alfabesi tablosu | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Divan Edebiyatının kavramsal içeriğini bilir. | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
| 2 | Divan Edebiyatının Felsefe, Tasavvuf, Tarih ve Efsaneyle olan bağlantısını çözümler. | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
| 3 | Divan Edebiyatında resmi çizilen günlük hayat ve güzellik anlayışını tanımlar. | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
| 4 | Divan Edebiyatında tarikatların rolünü öğrenir. | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
| 5 | Divan Edebiyatında Kıssaların, Darb-ı Mesellerin ve Bezm Âlemlerinin nasıl işlendiğini görür. | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
| 6 | 6. Divan Edebiyatının genel çehresini örnekler eşliğinde öğrenir. | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 74 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||