| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yaşayan Dünya Dinleri | ILA 499 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bugün varlığını ve insanların hayatını etkilemeye devam eden dinler hakkında bilgi edinmek. |
| Dersin İçeriği | Günümüzde varlığı devam ettiren başlıca dinler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dünyanın dini coğrafyasını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Hint dinlerinin geçmişini, bu gününü ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | Çin dinlerinin geçmişini, bu gününü ve genel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Hıristiyanlığın tarihini, bugünün ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Yahudiliğin tarihi, bugünün ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | İslam´ın tarihini, günkü durumunu, temel özelliklerini kavrar ve kültürümüzün belirleyicileri arasındaki yerinin farkına varır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Dinin ölü bir şey olmayıp, canlı ve inanınlarını yönlendiren bir işlev gördüğünün farkına varır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı ve özellikleri. | |
| 2 | Din kavramı, din tanımları ve tasnifleri | |
| 3 | Hinduizm (tarihi-inanç esasları, bugünkü durumu) | |
| 4 | Budizm (tarihi-inanç esasları, bugünkü durumu) | |
| 5 | Cayinizm, Sih Dini (tarihleri-inanç esasları) | |
| 6 | Konfüçyanizm-Taoculuk (tarihleri-inanç esasları, bugünkü durumları) | |
| 7 | Şintoizm ve Zen Budizm (tarihleri-inanç esasları, bugünkü durumları) | |
| 8 | Sınav | |
| 9 | Yahudilik (tarihi, inanç esasları) | |
| 10 | Hıristiyanlık (Tarihi ve inanç esasları) | |
| 11 | Yahudiliğin ve Hıristiyanlığın diğer dinlere bakışı | |
| 12 | İslam (tarihi) | |
| 13 | İslam´ın inanç esasları | |
| 14 | İslam´ın diğer dinlere bakışı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]Fuat Aydın, Yahudilik, İnsan Yayınları, İstanbul 2010. |
| Ders Kaynakları | [4]Muhammed Hamidullah, İslam´a Giriş. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dünyanın dini coğrafyasını tanır. | ||||||||||||||
| 2 | Hint dinlerinin geçmişini, bu gününü ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | ||||||||||||||
| 3 | Çin dinlerinin geçmişini, bu gününü ve genel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | ||||||||||||||
| 4 | Hıristiyanlığın tarihini, bugünün ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | ||||||||||||||
| 5 | Yahudiliğin tarihi, bugünün ve temel özelliklerini kavrar ve dinler içindeki yerinin farkına varır. | ||||||||||||||
| 6 | İslam´ın tarihini, günkü durumunu, temel özelliklerini kavrar ve kültürümüzün belirleyicileri arasındaki yerinin farkına varır. | ||||||||||||||
| 7 | Dinin ölü bir şey olmayıp, canlı ve inanınlarını yönlendiren bir işlev gördüğünün farkına varır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||