| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kur´An Kurslarında Özel Öğretim Yöntemleri | ILA 427 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye´de yaygın din eğitimin en önemli uygulama alanı olan Kur´an Kursu ve Yaz Kur´an Kurslarında özel öğretim yöntemlerini bilip uygulama yeterliliği kazandırmayı hedeflemektedir. |
| Dersin İçeriği | Öğretme ve öğrenme yaklaşımları, öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim ve öğrenme modelleri, sınıf yönetimi, öğrenme ve çocuk-genç-yetişkin, Kur´an Kursu ve Yaz Kur´an Kursu programlarının ve kitaplarının analizi ve değerlendirilmesi, materyal geliştirme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Çocuk ve gençliklte öğrenmenin özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Yaygın din eğitiminde özel öğretim yaklaşımlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Kur´an Kursu programlarını ve ders kitaplarını analiz eder. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Uygun ölçme değerlendirme araçlarını uygular. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | |
| 6 | Farklı yaş gruplarında sınıf yönetimini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğretme ve öğrenme yaklaşımlarına giriş | |
| 2 | Öğretim yöntem ve teknikleri | |
| 3 | Öğretim ve öğrenme modelleri | |
| 4 | Sınıf yönetimi | |
| 5 | Öğrenme ve çocuk-gençlik | |
| 6 | Öğrenme ve yetişkin | |
| 7 | Kur´an Kursu programlarının analizi | |
| 8 | Kur´an Kursu ders kitaplarının değerlendirilmesi | |
| 9 | Yaz Kur´an Kursu programlarının analizi | |
| 10 | Yaz Kur´an Kursu kitaplarının değerlendirilmesi | |
| 11 | Kur´an Kurslarında eğitim teknolojilerinin kullanımı | |
| 12 | Materyal geliştirme | |
| 13 | Kur´an Kurslarında ölçme ve değerlendirme | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1-Köylü, Mustafa, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını açıklar. | ||||||||||||||
| 2 | Çocuk ve gençliklte öğrenmenin özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
| 3 | Yaygın din eğitiminde özel öğretim yaklaşımlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
| 4 | Kur´an Kursu programlarını ve ders kitaplarını analiz eder. | ||||||||||||||
| 5 | Uygun ölçme değerlendirme araçlarını uygular. | ||||||||||||||
| 6 | Farklı yaş gruplarında sınıf yönetimini uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||