| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Doğu Düşüncesi | ILA 350 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Uzak doğu düşüncesi (Hint-Çin-japon), kaynakları, ele aldığı ana konular hakkında genel bilgi edinme |
| Dersin İçeriği | Bir Hint, Çin ve Japon düşüncesi var mıdır?; Hint düşüncesi olarak adlandırılanın üzerine oturduğu temel: Hinduizm, bir din olarak Hinduizm; Hinduist felsefe okulları, ortaya çıkışları/tarihleri, tartışma konuları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Doğu Düşüncesi kavramını ve Hint düşüncesinin kaynaklarının tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Hint düşünce okulları; Hinduizm, Budizim ve Cayinist felsefi okullarının kısa tarihini betimler | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Hint düşüncesinin tartıştığı ana konuların fark eder | Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Çin düşüncesinin kaynakları; düşünce okulları, bu okulların tarihleri ve ele aldıkları/tartıştıkları ana konuları ayırt eder | Rol Oynama, Anlatım, | |
| 5 | Japon düşüncesinin tarihi, düşünce okulları, bu okulların tarihleri ve ele aldıkları/tartıştıkları ana konular ayırt eder | Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Hint, Çin ve Japon düşüncesi arasında karşılaştırmalar yapar | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihsel Giriş: Doğu, orta doğu ve uzak doğu nedir? | |
| 2 | Uzak doğu düşüncesinin ayırt edici özellikleri | |
| 3 | Hint Düşüncesi: tarihsel dönemlendirme | |
| 4 | Klasik Hint düşüncesi; Hinduizm, Budizm, Cayinzm | |
| 5 | Genel hatlarıyla Hinduizm | |
| 6 | Hint düşünce okulları ve tartışma konuları: Tanrı-alem-insan | |
| 7 | Tanrı-alem-insan | |
| 8 | Tanrı-alem-insan | |
| 9 | Budizm; genel hatlarıyla Budizm | |
| 10 | Cayinizm; genel hatlarıyla Cayinizm; Cayinist düşüncenin konuları | |
| 11 | Çin düşüncesine giriş; Çin düşünce okulları: Konfüçyanizm, Taoizm | |
| 12 | Konfüçyanizm ve Taoizm okulları arasındakı fark | |
| 13 | Konfüçyanizm ve Taoizm okulları arasındakı fark | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yok |
| Ders Kaynakları | [1] M. Hriyanna, Hint Felsefi Tarihi, çev. Fuat Aydın, Bilgi Üniversitesi Yayınları, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Doğu Düşüncesi kavramını ve Hint düşüncesinin kaynaklarının tanır | ||||||||||||||
| 2 | Hint düşünce okulları; Hinduizm, Budizim ve Cayinist felsefi okullarının kısa tarihini betimler | ||||||||||||||
| 3 | Hint düşüncesinin tartıştığı ana konuların fark eder | ||||||||||||||
| 4 | Çin düşüncesinin kaynakları; düşünce okulları, bu okulların tarihleri ve ele aldıkları/tartıştıkları ana konuları ayırt eder | ||||||||||||||
| 5 | Japon düşüncesinin tarihi, düşünce okulları, bu okulların tarihleri ve ele aldıkları/tartıştıkları ana konular ayırt eder | ||||||||||||||
| 6 | Hint, Çin ve Japon düşüncesi arasında karşılaştırmalar yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 83 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||