| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | IEF 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ CAN YENİCE |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ CAN YENİCE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal bilimlerde araştırma tasarımını ve temel araştırma yöntemlerini öğrenerek, müstakil bir araştırma yapabilme becerisini kazanmak. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmada temel kavramları açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Nicel ve nitel araştırma arasındaki farklılıkları yorumlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Bir araştırmanın hazırlanmasındaki etik ilkeleri fark eder. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Rapor hazırlama ilkelerine uygun bir araştırma raporu hazırlar. | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Araştırma süreciyle ilgili faydalı bilgiler, programlar, web siteleri | |
| 2 | Nitel ve nicel yaklaşımları kullanarak araştırma yürütme süreci | Sabahattin Zaim, “Genç İlim Adamına Nasihatler” [16 s., Çalışma motivasyonu için] Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 1 (s.1-37) |
| 3 | Araştırma probleminin tanımlanması | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 2 (s.81-108) |
| 4 | Literatür Taraması | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 3 (s.109-149) |
| 5 | Amaç ve araştırma soruları veya hipotezleri belirleme | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 4 (s.149-187) |
| 6 | Nicel veri toplama | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 7 (s.264-305) |
| 7 | Nicel verileri analiz etme ve yorumlama | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 8 (s.305-341) |
| 8 | Nitel veri toplama | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 8 (s.305-341) |
| 9 | Nitel verileri analiz etme ve yorumlama | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 8 (s.305-341) |
| 10 | Atlas Ti nitel veri analiz programı | https://atlasti.com/free-trial-version/ |
| 11 | Araştırmanın raporlanması ve değerlendirilmesi | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell, Bölüm 9 (s.341-376) |
| 12 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ed. Ali Şimşek, (s.196-215) |
| 13 | Örnek Nitel Makale İncelemesi | |
| 14 | Örnek Nicel Makale İncelemesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, John W. Creswell Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ed. Ali Şimşek Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İslam ahlak anlayışı hakkında akademik düzeyde bilgi sahibi olma | X | |||||
| 2 | İslam hukukunun temel kavramları ve metodolojisi hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma | X | |||||
| 3 | İslam muamelat hukuku hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma | X | |||||
| 4 | Ekonomi ve finans bilimi hakkında yeterli düzeyde bilgi ve beceri sahibi olma | X | |||||
| 5 | Ekonomi ve finans alanında global düzlemdeki mevcut işleyişi bilme ve güncel gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
| 6 | Temel İslam bilimleri ile ekonomi-finans bilimleri arasında disiplinlerarası akademik çalışmalar yapabilme | X | |||||
| 7 | Finansal sistemde İslami ilkelere uygun özgün mekanizma ve ürünler geliştirebilme | X | |||||
| 8 | Ekonomi ve finans alanındaki yeni gelişmeleri, İslam ahlak anlayışı ve hukuku perspektifinden açıklama ve yorumlama | X | |||||
| 9 | Görev aldığı alanlarda ve ekonomik-ticari faaliyetlerde etik kurallara uygun davranma | X | |||||
| 10 | En az bir yabancı dilde akademik eser verebilme | X | |||||
| 11 | Kurumların tüm paydaşlarının hakkını ve yararını gözeten bir anlayışa sahip olma | X | |||||
| 12 | Gerekli bilgi teknolojilerini kullanma becerisine sahip olma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmada temel kavramları açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 3 | Nicel ve nitel araştırma arasındaki farklılıkları yorumlar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | Bir araştırmanın hazırlanmasındaki etik ilkeleri fark eder. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 5 | Rapor hazırlama ilkelerine uygun bir araştırma raporu hazırlar. | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||