| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fotoğraf Projesi I | GIT 535 | 0 | 1 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Çağdaş Fotoğraf ve Tasarım Fotoğraf ve Temsil Sınırları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Fotoğrafın, belge, iletişim ve sanat temelli yapısını, sosyal sorumluluk alanında etkili bir şekilde kullanabilme becerisini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Ekoloijk yıkım, şiddet, temel haklar, göç, mülteci hakları ve hayvan hakları gibi sosyal konularda farkındalık yaratmak amaçlı bir fotoğraf projesi hazırlayıp sergilenebilir hale getirmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fotoğrafın işlevsel yönünü fark eder. | Gezi / Gözlem, Gözlem, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Toplumsal, çevresel ve bireysel sorunların çözümünde fotoğrafı etkili kullanabilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Belirli bir problem çerçevesinde bir fotoğraf projesi tasarlar, gerçekleştirir ve sunuma hazır hale getirir. | Tartışma, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Seçilen konunun gerektirdiği ekipmanı seçer ve kullanabilir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje, | |
| 5 | Fotoğraf projesinin sonuçlarını ve etkisini değerlendirerek eksiklerini belirler ve sonraki projelerinde tekrarlamaz. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Gözlem, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme, dönemin çalışma konusunu belirleme. | Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir. |
| 2 | Proje konusu seçimi ve konu hakkında araştırma yapılacak kaynakların belirlenmesi. | Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir. |
| 3 | Proje metni yazımı. | Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir. |
| 4 | Proje çekimi. | Çekim. |
| 5 | Proje çekimi. | Çekim. |
| 6 | Proje çekimi. | Çekim. |
| 7 | Çekimlerin değerlendirilmesi ve ilk notların verilmesi. | Değerlendirme. |
| 8 | Proje çekimi. | Çekim. |
| 9 | Proje çekimi. | Çekim. |
| 10 | Proje çekimi. | Çekim. |
| 11 | Fotoğrafların seçilmesi ve işlenmesi. | Photoshop. |
| 12 | Proje fotoğraf kitabının tasarımı. | Söyleşi / Nezaket Tekin: Fotoğraf Kitabı, https://www.youtube.com/watch?v=RgD5pglSiZA |
| 13 | Fotoğraf kitabı tasarımlarının değerlendirilmesi ve ikinci notların verilmesi. | Değerlendirme. |
| 14 | Fotoğraf projesinin sergilenebilir / sunulabilir hale getirilmesi. | Sergi /Sunum. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık, 2015 2- Mark Durden, Fotoğraf Bugün, Akbank Sanat, 2015 3- Söyleşi / Nezaket Tekin: "Fotoğraf Kitabı", https://www.youtube.com/watch?v=RgD5pglSiZA |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
| 2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
| 3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
| 4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
| 8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fotoğrafın işlevsel yönünü fark eder. | ||||||||
| 2 | Toplumsal, çevresel ve bireysel sorunların çözümünde fotoğrafı etkili kullanabilir. | ||||||||
| 3 | Belirli bir problem çerçevesinde bir fotoğraf projesi tasarlar, gerçekleştirir ve sunuma hazır hale getirir. | ||||||||
| 4 | Seçilen konunun gerektirdiği ekipmanı seçer ve kullanabilir. | ||||||||
| 5 | Fotoğraf projesinin sonuçlarını ve etkisini değerlendirerek eksiklerini belirler ve sonraki projelerinde tekrarlamaz. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||