| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım Kültürü ve Medya | GIT 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş dünyada gündelik yaşamda öne çıkan tasarım olgusunu anlamak; tasarım kültürü ile medya arasındaki ilişkiyi anlamlandırmak. |
| Dersin İçeriği | Tasarım kültürü ile medya arasındaki ilişkiye dair temel kavramlar ve yaklaşımlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım Kültürünü kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Tasarım Kültürüne dair temel kavram ve yaklaşımları öğrenir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Tasarım kültürü ve medya ilişkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Medya ve tasarım ilişkisindeki problemlere dair farkındalık kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme | |
| 2 | Tarih boyunca tasarım, medya, kitle iletişiminin değerlendirilmesi, tasarımın toplumdaki rolü | |
| 3 | Tasarım, internet, dijital medya kavramı | |
| 4 | Tasarım, internet, dijital medya ve yakınsama ilişkisi | |
| 5 | Ses, görüntü ve tasarımın gücü | |
| 6 | Kitle iletişim araçlarında küreselleşme ve değişiklikler | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Dijital çağda tasarım ve görsel kültürü anlamak | |
| 9 | Dijital Medya ve görsel kültürün etkileri | |
| 10 | Sosyal ağ | |
| 11 | Dijital çağda sosyal ağ tasarım ilişkisi | |
| 12 | 1. Ödev | |
| 13 | Sunum ve tartışma | |
| 14 | Sunum ve tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Medya ve Tasarım, der. Süreyya Çakır, İstanbul: Urzeni Yayıncılık Nigan Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İdeal Kültür Yayıncılık, 2008 Oğuz Bayrakçı, Tasarımda İletişimsel Modeller, İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları, 2004. O |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
| 2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
| 3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
| 4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
| 8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım Kültürünü kavrar. | ||||||||
| 2 | Tasarım Kültürüne dair temel kavram ve yaklaşımları öğrenir | ||||||||
| 3 | Tasarım kültürü ve medya ilişkisini kavrar. | ||||||||
| 4 | Medya ve tasarım ilişkisindeki problemlere dair farkındalık kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||