| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yetişkin Hasta Eğitimi | SHE 318 | 6 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. NASİBE YAĞMUR ZİYAİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yetişkin hasta eğitimine yönelik rollerini ve hasta eğitimi sürecinin ilkelerini kavrayan, bunları uygulamalarında dikkate alan hemşireler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Sağlık Bakım Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü , Hasta Eğitimi ve Temel Kavramlar, Hasta Eğitimi ve Öğrenme Yaklaşımları, Hasta Eğitimi ve Öğrenme Alanları, Hedefler Ve İlgili Davranışlar; Hasta Eğitimini Etkileyen Temel Faktörler; Hasta Eğitiminde Veri Toplama; Hasta Eğitiminde Tanılama; Hasta Eğitiminde Planlama (NIC-NOC); Hasta Eğitiminde Uygulama; Hasta Eğitiminde Değerlendirme; Hasta Eğitimi Süreci Vaka Çalışmaları |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda ilişkilendirebilme | Anlatım, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Hasta eğitiminde gerekli olan iletişim becerilerini açıklayabilme | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Hemşirelik eğitm uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda dönüştürebilme | Tartışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Hasta eğitiminde hemşirelik süreci kullanımının farkına varabilme | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sağlık Bakım Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü Ve İlgili Standartlar | |
| 2 | Hasta Eğitimi ve Temel Kavramlar | |
| 3 | Hasta Eğitimi ve Temel Kavramlar | |
| 4 | Hasta Eğitimi ve Öğrenme Alanları, Hedefler ve İlgili Davranışlar | |
| 5 | Hasta Eğitimini Etkileyen Temel Faktörler | |
| 6 | Hasta Eğitiminde Veri Toplama | |
| 7 | Hasta Eğitiminde Tanılama | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hasta Eğitiminde Planlama (NIC-NOC) | |
| 10 | Hasta Eğitiminde Uygulama | |
| 11 | Hasta Eğitiminde Değerlendirme | |
| 12 | Hasta Eğitiminde kullanılan teknolojik yaklaşımlar | |
| 13 | Hasta Eğitimi Süreci Vaka Çalışması | |
| 14 | Dersi değerlendirme –Örnek hasta eğitimleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Taşocak, G.: Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2012. 2. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 3.Bayrak, G., & Çolak, R. (2012). Diyabet tedavisinde hasta eğitimi. Journal of Experimental and Clinical Medicine, 29(1s), 7-11. 4. Erdoğan, Z., & Bulut, H. (2017). Bilgisayar destekli hasta eğitimi. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(3), 13-18.
5.Uzun, Ö. (2000). Ameliyat öncesi hasta eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(2).
|
| Ders Kaynakları | 1. Taşocak, G.: Hasta Eğitimi. İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü, İstanbul, 2012. 2. Erden, M., Akman, Y.: Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2002. 3.Bayrak, G., & Çolak, R. (2012). Diyabet tedavisinde hasta eğitimi. Journal of Experimental and Clinical Medicine, 29(1s), 7-11. 4. Erdoğan, Z., & Bulut, H. (2017). Bilgisayar destekli hasta eğitimi. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(3), 13-18. 5.Uzun, Ö. (2000). Ameliyat öncesi hasta eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(2). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda ilişkilendirebilme | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Hasta eğitiminde gerekli olan iletişim becerilerini açıklayabilme | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | Hemşirelik eğitm uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda dönüştürebilme | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 |
| 4 | Hasta eğitiminde hemşirelik süreci kullanımının farkına varabilme | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 50 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||