| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Onkoloji Hemşireliğinde Semptom Yönetimi | HEM 216 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Onkolojide sık rastlanan semptomlar ve bu semptomların yönetiminde hemşirenin rolü. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, onkoloji hemşireliğinde semptom yönetiminde etkili hemşirelik girişimleri hakkında teorik bilgi ve uygulama becerilerinin kazanılmasını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kanserli hastalarda en sık görülen semptomları öğrenir, kanıta dayalı hemşirelik bakımını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kanserde ağrı ve hemşirelik yönetimi | |
| 2 | Kanserde enfeksiyon ve hemşirelik yönetimi | |
| 3 | Kanserde kanama ve hemşirelik yönetimi | |
| 4 | Kanserde yorgunluk ve yönetimi | |
| 5 | Kanserde anemi ve hemşirelik yönetimi | |
| 6 | Kanserde nöropati ve hemşirelik yönetimi | |
| 7 | Kanserde oral mukozit ve hemşirelik yönetimi | |
| 8 | Kanserde cilt reaksiyonları ve hemşirelik yönetimi | |
| 9 | Kanserde tat ve koku almada değişim ve hemşirelik yönetimi | |
| 10 | Kanserde bulantı kusma ve hemşirelik yönetimi | |
| 11 | Kanserde diyare ve konstipasyon ve hemşirelik yönetimi | |
| 12 | Kanserde iştahsızlık, kilo kaybı, kaşeksi ve hemşirelik yönetimi | |
| 13 | Kanserde alopesi ve hemşirelik yönetimi | |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Onkoloji Hemşireliğinde Semptom Yönetimi,Editörler: Gamze Temiz, Nermin Eroğlu, Semiha Akın, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | ||||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | ||||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | ||||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | ||||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | ||||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | ||||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kanserli hastalarda en sık görülen semptomları öğrenir, kanıta dayalı hemşirelik bakımını uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|