| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hemşirelikte Eğitim | SHE 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | --- |
| Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN, |
| Dersin Yardımcıları | --- |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrenciye ,sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi ve hizmetiçi eğitim,etkili sunum teknikleri gibi konularda bilgi ve farkındalık kazandırmayı ve eğitimci rol ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Hemşirelikte eğitiminin yeri, önemi ve ilkeleri, öğrenme öğretme ile ilgili kavramlar,öğrenme kuramları, e- öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, oryantasyon eğitimi ve hizmet içi eğitimin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, yetişkin eğitimi ve sağlık eğitimi konuları yer almaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye'deki ve Dünyadaki hemşirelik eğitimiyle ilgili gelişmeleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Hemşirelik eğitimindeki sorunlara çözüm önerisi sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Eğitim-öğretim yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Eğitim teknolojisindeki yenilikleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Hemşirenin eğitim öğretim rolünü önemser | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Girişi ve tanıtımı, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Ülkemizde Hemşirelik eğitiminin dünü, bugünü ve yarını | |
| 3 | Dünyada Hemşirelik Eğitimi | |
| 4 | Öğrenme nedir? Eğitimde Öğrenme Kuramları | |
| 5 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | |
| 6 | Eğitimde pedegojik ve androgojik yaklaşım | |
| 7 | Eğitimde iletişim teknikleri | |
| 8 | Eğitimde etkili sunum teknikleri | |
| 9 | Hemşirenin eğitimci rolü, Hizmet içi eğitim | |
| 10 | Hasta ve yakınlarının eğitimi | |
| 11 | Hemşirelikte klinik eğitim ve önemi | |
| 12 | Sağlık eğitiminde e-öğrenme ve uzaktan eğitim | |
| 13 | Sağlık eğitimi | |
| 14 | Hemşirelik eğitiminde kullanılan bilişim teknolojileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Güncellenmiş ders notları sabis sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
| Ders Kaynakları | Aydogan, İ. (2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Öğretimde araç-gereç kullanımı. (Ed. Arslan M.) Anı Yayıncılık, Ankara. Saban, A. (2008). Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.; Selvi, K.). Ankara: Anı Yayıncılık. Saylan, N. ve ark (2007) Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara. Sönmez V. ( 2007)Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara. Sözen C. (2003)Hemşirelikte Öğretim, Palme Yayıncılık, Ankara. Hacıalioğlu, N. (2011).Hemşirelikte öğretim :Öğretim ve eğitim Nobel Tıp Kitapevleri Esen,C;Oğuz,G; Şen,M; Tavukçu,E; Uzpak,R; Dursun İ. (2020). Edt.Pektekin,Ç; Akın,S.Sağlık Bilimlerinde Eğitim.İstanbul Tıp Kitapevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye'deki ve Dünyadaki hemşirelik eğitimiyle ilgili gelişmeleri takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
| 2 | Hemşirelik eğitimindeki sorunlara çözüm önerisi sunar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
| 3 | Eğitim-öğretim yöntemlerini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
| 4 | Eğitim teknolojisindeki yenilikleri takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
| 5 | Hemşirenin eğitim öğretim rolünü önemser | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 6 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
| 7 | Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 18 | 2 | 36 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Final | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||