| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hemşirelikte Biyolojinin Önemi | SHE 225 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | İnsan organizması bir bütün olarak ele alınarak özelliklerini öğrenmek. Biyoloji temelli mesleklerin seçiminde biyolojiyi sevmenin etkisininin farkındalığını artırmak ve günümüzde bunun önemini anlatmak amaçlarımız arasında olacaktır |
| Dersin İçeriği | İnsan organizması ve özellikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan ile ilgili kavramları,biyolojinin bölümlerini ve evrim hipotezlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Metabolizma,Anabolizma,Katabolizma kavramlarını öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Hücre ile ilgili kavramları öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Canlılarda üreme ile ilgili kavramları öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Biyoloji ile ilgili genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tıbbın dört temel kavramı (İnsan,Çevre,Sağlık,ve Hastalık ) | |
| 2 | Biyolojinin tanımı; Biyolojinin Dalları, Biyolojinin temel konuları | |
| 3 | Canlılığın Başlangıcı ve Evrim Hipotez ve Teorileri | |
| 4 | Canlılarda Metabolizmalar ,Anabolizma, Katabolizma | |
| 5 | Anabolizma ,Ototrof beslenme,Heterotrof beslenme | |
| 6 | Katobolizma;Aerobik solunum (Oksijenli solunum,oksidasyon) Anaerobik solunum (Oksijensiz solunum,fermentatif ) | |
| 7 | Hücreler arası uyarı (Endokrin uyarı,,Parakrin uyarı,Sinaptik uyarı,Otokrin uyarı) | |
| 8 | Hücre Ölümü (Programlı hücre Ölümü,apapitozis,Hasar yoluyla hücre ölümü;Nekroz ) | |
| 9 | Hücre Bölünmesi | |
| 10 | Amitoz Bölünme (Amitosis) | |
| 11 | Mitoz Bölünme (Mitosıs) | |
| 12 | Mayoz Bölünme (Meiosıs) | |
| 13 | Canlılarda üreme tipleri (Aseksüel üreme,Seksüel üreme) | |
| 14 | Canlılarda organ sistemleri ve günümüz teknolojisinde "Biyolojik Tekniğin" ulaştığı bugünkü basamak nedir ve kanıtları nelerdir |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
| Ders Kaynakları | 1-Temel Mikrobiyoloji ve Parazitoloji ( Ed; Prof.Dr Kaya Kılıçturgay ) 2-Genel Tıp Mikrobiyolojisi ve İnfeksiyon Hastalıkları Bilimi (Prof Dr Ekrem Kadri Unat İstanbul Üni. Tıp Fak yayınları) 3-Tıbbi Biyoloji Ders Kitabı (Prof.Dr Ayşe Başaran) 4-Medical Microbiology 5-Lewinson Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan ile ilgili kavramları,biyolojinin bölümlerini ve evrim hipotezlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 2 | Metabolizma,Anabolizma,Katabolizma kavramlarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 3 | Hücre ile ilgili kavramları öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 4 | Canlılarda üreme ile ilgili kavramları öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 5 | Biyoloji ile ilgili genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü | 62 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||