| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Viroloji | SHE 220 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | İnsan hayatında önemli yer kaplayan ve önemli enfeksiyon etkenleri arasında bulunan virusları tanımak, yapılarını ve metabolizmalarını öğrenmek ve İnsan hayatı için önemli enfeksiyon etkenlerini sınıflamak amacımız arasında olacaktır |
| Dersin İçeriği | Virüsler metabolizmaları ve Etkinlikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Virüsların sınıflandırılması,Adsopsiyon nedir öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Virusların genetik yapılarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Virusların üretilmesi konusunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Virus patogenezi ve bulaşma, korunma yollarının öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Virüsler hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Virusların genel özellikleri | |
| 2 | Virusların sınıflandırılması | |
| 3 | Virus'lerin Karakteristik özellikleri | |
| 4 | Viral replikasyon (adsorbsiyon) | |
| 5 | Viral replikasyon (penetrasyon) | |
| 6 | Zarflı ve Zarfsız viruslar | |
| 7 | Fiziksel ve kimyasal etkenlerin viruslara etkisi | |
| 8 | Virusların üretilmesi (Hücre kültürleri) | |
| 9 | Virusların üretilmesi (Embriyonlu yumurta,deney hayvanları) | |
| 10 | Virus genetiği | |
| 11 | Virusların bulaşma yolları, Viral hastalıklarda korunma ve sağaltım | |
| 12 | Viral enfeksiyonların patogenezi | |
| 13 | Herpesvirus,Riketsia,Klamidya,Adenovirus,Poxvirus,Coronavirus,Orthomisovirüs, Retrovirüs(RNA)tümör virüsleri,Rubella,AİDS,Kuduz vb…..Virüslar hakkında bilgiler | |
| 14 | Günümüzde viral hastalıkların tanısında kullanılan güncel yöntemler nelerdir |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Virüsların sınıflandırılması,Adsopsiyon nedir öğrenir | |||||||||
| 2 | Virusların genetik yapılarını öğrenir | |||||||||
| 3 | Virusların üretilmesi konusunu öğrenir | |||||||||
| 4 | Virus patogenezi ve bulaşma, korunma yollarının öğrenir | |||||||||
| 5 | Virüsler hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | |||||||||
| 6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 62 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||