| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sektörlerarası İşbirliği (Sektör Dersi) | HEM 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANDE CENGİZ AÇIL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik temsilcileri ile buluşması ve mesleki projelere yönelik farkındalığının arttırılması ile üniversite sanayi işbirliğini arttırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste sağlık sektörü, Sektörler arası işbirliği, sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik konuları ve sektörde hemşirelik mesleğinin temsilcilerinin mesleğin gelişimine katkı sağladıkları projelerin sunumları yer alacaktır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık sektörü tanımlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sağlık sektörünün yapısal bileşenlerini ve kavramsal çerçevesini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumunu değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Teknolojinin sağlık sektörüne yansımalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve derse giriş | |
| 2 | Sağlık sektörü tanımları | |
| 3 | Sağlık sektörünün kavramsal çerçevesi | |
| 4 | Sağlık sektörünün yapısal bileşenleri | |
| 5 | Sektörler arası işbirliği dinamiği | |
| 6 | Sektörler arası işbirliği yönetimi | |
| 7 | Sağlık sektöründe profesyonel bir meslek olarak hemşirelik | |
| 8 | Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumu | |
| 9 | Sağlık sektöründeki değişimin bakım gücüne yansıması | |
| 10 | Teknolojinin sağlık sektörüne yansımaları | |
| 11 | Grup tartışmaları –Sektörlerarası işbirliğinde proje örnekleri | |
| 12 | Grup tartışmaları –Sektörlerarası işbirliğinde proje örnekleri | |
| 13 | Grup tartışmaları –Sektörlerarası işbirliğinde proje örnekleri | |
| 14 | Sağlıkta Sektör liderler,i ile tanışma (Seminer/konferans) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Günaydın, H. (2012). Sağlık Sektörüne Bakış. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. Adıgüzel, O., Tanrıverdi, H., & Özkan, D. S. (2011). Mesleki profesyonellik ve bir meslek mensuplari olarak hemşireler örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 235. Yıldırım, A. (2001). Meslekleşme Süreci Ve Hemşirelik , Hemşirelik Forumu, 4(1):23-25. Özkan, S. (2018). Türkiye'de Sağlıkta Sektörler Arası İşbirliği. Turkiye Klinikleri Journal of Public Health-Special Topic, 4(2), 86-91. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık sektörü tanımlarını açıklar. | |||||||||
| 2 | Sağlık sektörünün yapısal bileşenlerini ve kavramsal çerçevesini tanımlar. | |||||||||
| 3 | Dünyada ve ülkemizde profesyonel bir meslek olarak hemşireliğin durumunu değerlendirir. | |||||||||
| 4 | Teknolojinin sağlık sektörüne yansımalarını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 48 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||