| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Adölesan Sağlığı | HEM 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrenciye adolesan dönemi özelliklerini, sorunlarını ve bakımını öğreterek, ebeveyn ve adolesana rehberlik yapabilecek yeterliliği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders adolesan dönemine ilişkin normal gelişim özelliklerini, adolesan dönemdeki riskli durumları ve kanıt temelli hemşirelik yaklaşımlarını kapsar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Adolesan dönemi özelliklerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Adolesanların arkadaş ve aile ilişkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Adolesan döneminin normal gelişim özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Adolesan sağlığını koruma ve geliştirme becerisi gösterir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Adolesan dönemi sorunlarına yönelik hemşirelik yaklaşımları planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Adolesanlarda riskli davranışlar ve önlenmesi, kanıt temelli hemşirelik yaklaşımları ve danışmanlık hizmetlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | |
| 7 | Adolesan sağlığı ile ilgili güncel araştırmaları takip eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Adolesan Dönemi, Ülkemizde ve Dünyada Adolesan Sağlığının Durumu | |
| 2 | Adolesanla İletişim ve Aile Yaklaşımı | |
| 3 | Adolesan Döneminin Gelişim Özellikleri | |
| 4 | Adolesan Sağlığın Değerlendirilmesi ve Aşılama | |
| 5 | Adolesanlarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
| 6 | Adolesanlarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
| 7 | Adolesanlarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
| 8 | Adolesan Gebelikler | |
| 9 | Adolesanlarda Riskli Davranışlar ve Önleme, Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
| 10 | Adolesanlarda Riskli Davranışlar ve Önleme, Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
| 11 | Adolesanlarda Okul Problemleri | |
| 12 | Adolesanlarda Davranış Bozuklukları ve Şiddet | |
| 13 | Adolesanlarda Davranış Bozuklukları ve Şiddet | |
| 14 | Gençlerin Etiketlenme Kuramı |
| Kaynaklar | ||||
|---|---|---|---|---|
| Ders Notu | ||||
| Ders Kaynakları |
|
|||
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | ||||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Adolesan dönemi özelliklerini ifade eder. | 2 | 4 | |||||||
| 2 | Adolesanların arkadaş ve aile ilişkilerini açıklar. | |||||||||
| 3 | Adolesan döneminin normal gelişim özelliklerini bilir. | |||||||||
| 4 | Adolesan sağlığını koruma ve geliştirme becerisi gösterir. | |||||||||
| 5 | Adolesan dönemi sorunlarına yönelik hemşirelik yaklaşımları planlar. | |||||||||
| 6 | Adolesanlarda riskli davranışlar ve önlenmesi, kanıt temelli hemşirelik yaklaşımları ve danışmanlık hizmetlerini bilir. | |||||||||
| 7 | Adolesan sağlığı ile ilgili güncel araştırmaları takip eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 11 | 11 |
| Toplam İş Yükü | 62 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||