| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlk Yardım ve Acil Bakım | HEM 204 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları |
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel ilk yardım ilkeleri ve uygulamaları ile Acil bakım gerektiren durumları bilerek uygun hemşirelik bakımının verilmesi. |
| Dersin İçeriği | - Temel ilk yardım ilkeleri ve uygulamaları - Acil bakım gerektiren durumlar ve hemşirelik bakımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel ilk yardım uygulamalarını yapabilme | Rol Oynama, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 2 | Temel yaşam desteği sağlayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Soru-Cevap, | |
| 3 | Acil durumları tanılayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Soru-Cevap, | |
| 4 | Acil durumlarda gerekli uygulamaları yapabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Soru-Cevap, | |
| 5 | İleri kardiyak yaşam desteğini başlatabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Soru-Cevap, | |
| 6 | İleri kardiyak yaşam desteğini sürdürebilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İlk Yardım ve Acil Bakım | Literatür Tarama |
| 2 | Acil Bakım | Literatür Tarama |
| 3 | Temel Yaşam Desteği | Literatür Tarama |
| 4 | Erişkin İleri Kardiyak Yaşama Desteği/ Hava Yolu Tıkanıklığında İlk Yardım | Literatür Tarama |
| 5 | Kanamalarda İlk Yardım ve Acil Bakım //Şoktaki Hastaya İlk Yardım ve Acil bakım | Literatür Tarama |
| 6 | Kafa, Göz, Kulak ve Burun Yaralanmaları/Yumuşak Doku Yaralanmaları | Literatür Tarama |
| 7 | Kırık, Çıkık, Burkulmalarda İlk Yardım | Literatür Tarama |
| 8 | Pelvis ve Alt Ekstremite Kırık ve Çıkıkları /Suda Boğulmalarda İlk Yardım ve Acil Bakım | Literatür Tarama |
| 9 | Hayvan ve insan ısırmalarında ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | Literatür Tarama |
| 10 | Zehirlenmeler ve İlk Yardım | Literatür Tarama |
| 11 | Isırık ve Sokmalarda İlk Yardım/Vücuda Yabancı Cisim Kaçmasında İlk Yardım | Literatür Tarama |
| 12 | Bilinç Bozukluklarında İlk yardım ve Acil Bakım | Literatür Tarama |
| 13 | Tıbbi Acillerde İlk Yardım ve Acil Bakım | Literatür Tarama |
| 14 | Diğer acil durumlarda ilk yardım ve acil bakım uygulamaları (Nörolojik aciller) | Literatür Tarama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İlk yardım ve acil bakım dersinin basılmamış ders notları |
| Ders Kaynakları | Arzu İLÇE., Ebru ÇELEBİ., Ganime ESRA SOYSAL., Ümmühan YİĞİT. Temel ilk yardım ve acil bakım. Göktuğ yayıncılık. 2018.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel ilk yardım uygulamalarını yapabilme | |||||||||
| 2 | Temel yaşam desteği sağlayabilme | |||||||||
| 3 | Acil durumları tanılayabilme | |||||||||
| 4 | Acil durumlarda gerekli uygulamaları yapabilme | |||||||||
| 5 | İleri kardiyak yaşam desteğini başlatabilme | |||||||||
| 6 | İleri kardiyak yaşam desteğini sürdürebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 51 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||