| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocukta Fiziksel Sağlığın Değerlendirilmesi | SHE 223 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin çocuğun fiziksel değerlendirmesini yapabilme konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders fiziksel değerlendirme tekniklerini, sistemlere göre çocuğun fiziksel değerlendirmesini ve kanıt temelli hemşirelik yaklaşımlarını kapsar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyküsü alarak veri toplar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | Deney ve Laboratuvar, Örnek Olay, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel düşünme ve hemşirelik sürecini kullanır | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | |
| 2 | Çocukta Fiziksel Değerlendirme Teknikleri | |
| 3 | Fiziksel İncelemede Çocuğa Yaklaşımlar | |
| 4 | Çocukta Baş ve Boyunda Fiziksel Değerlendirme | |
| 5 | Çocukta Göğüs ve Akciğerlerde Fiziksel Değerlendirme | |
| 6 | Çocukta Kardiyovasküler Sistemi Fiziksel Değerlendirme | |
| 7 | Çocukta Lenf Sistemi Değerlendirmesi | |
| 8 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme | |
| 9 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme | |
| 10 | Çocukta Anal ve Genital Bölgede Fiziksel Değerlendirme | |
| 11 | Çocukta Nörolojik Sistemi Değerlendirme | |
| 12 | Çocukta Deri ve Eklerini Fiziksel Değerlendirme | |
| 13 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme | |
| 14 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyküsü alarak veri toplar. | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
| 2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
| 3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
| 4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel düşünme ve hemşirelik sürecini kullanır | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 11 | 11 |
| Toplam İş Yükü | 62 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||