| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Engellilerle İletişim | SHE 214 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. CANAN BİRİMOĞLU OKUYAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Engellilik nedenleri,türleri ve bazı engellilik durumlarında gerekli iletişim yaklaşımları konusunda bilgi ve beceri kazandırma |
| Dersin İçeriği | Engelliliğin nedenlerinin,türlerinin öğrenilmesi, engellilerle iletişime yönelik becerilerin geliştirilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Engellilik,nedenleri ve türleri, sınıflandırmaları ve yaygınlıkları konusunda bilgi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 2 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 3 | Dil ve konuşma engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | İşitme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Görme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Zihinsel engellilerle iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Bedensel engelliler ile iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Engelli çocuklarda cinsel eğitim konusunda bilgi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 9 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 10 | Engelli çocuklarda aile eğitimi konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 11 | Kaynaştırma eğitimi konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 12 | Engellilik ile ilgili yasal düzenlemeleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Engellilik ve nedenleri, | |
| 2 | Engelliliğin türleri, sınıflandırma ve yaygınlık oranları | |
| 3 | Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan bireyler ile iletişim, | |
| 4 | Dil ve konuşma engellilerle iletişim, | |
| 5 | İşitme engellilerle iletişim, | |
| 6 | Görme engellilerle iletişim, | |
| 7 | Zihinsel engellilerle iletişim, | |
| 8 | Bedensel engellilerle iletişim, | |
| 9 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli bireyler ile iletişim, | |
| 10 | Engelli çocuklarda cinsel eğitim, | |
| 11 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler ile iletişim | |
| 12 | Engelli çocuklarda aile eğitimi | |
| 13 | Kaynaştırma eğitimi | |
| 14 | Engellilik ile ilgili yasal düzenlemeler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | T.C.Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı,Aile Eğitim Rehberi(Aile Eğitim Serisi:1,3,4,5,6,7),Ankara 2008, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Engellilik,nedenleri ve türleri, sınıflandırmaları ve yaygınlıkları konusunda bilgi kazanır, | |||||||||
| 2 | Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | |||||||||
| 3 | Dil ve konuşma engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır, | |||||||||
| 4 | İşitme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir, | |||||||||
| 5 | Görme engellilerle iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanır | |||||||||
| 6 | Zihinsel engellilerle iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir | |||||||||
| 7 | Bedensel engelliler ile iletişim hakkında bilgi ve beceri geliştirir, | |||||||||
| 8 | Engelli çocuklarda cinsel eğitim konusunda bilgi kazanır, | |||||||||
| 9 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerle iletişim konusunda bilgi ve beceri geliştirir | |||||||||
| 10 | Engelli çocuklarda aile eğitimi konusunda bilgi kazanır | |||||||||
| 11 | Kaynaştırma eğitimi konusunda bilgi kazanır | |||||||||
| 12 | Engellilik ile ilgili yasal düzenlemeleri öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 59 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||