| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Akademik İngilizce | SHE 215 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Akademik çalışma yapmak isteyen öğrencilere, bu çalışmaları sürecinde ihtiyaç duyacakları İngilizce altyapıyı oluşturmak, dil sınavlarında ihtiyaç duyacakları bilgi ve taktikleri incelemek bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Akademik araştırma yöntemleri, makale yazımı, veri değerlendirme, abstract inceleme ve sunum yapma konularında İngilizce yeterlilik kazanma. Dil sınavlarındaki yapıların incelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Akademik araştırma yapma yöntemleri konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
| 2 | Veri sunumu yapabilme becerisi geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Araştırma makalelerini inceleyip, uygulama becerisi geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
| 4 | Konferans ve ders sunumları yapma konusunda bilgi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
| 5 | Akademik gelişim için gerekli görülen yabancı dil becerilerini kazanır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Akademik dil sınavlarındaki teknik ve içerik konusunda yeterlilik kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Research studies | |
| 2 | Data presentations | |
| 3 | Research articles | |
| 4 | Abstracts | |
| 5 | Conference presentations | |
| 6 | Case presentations | |
| 7 | Tips on grammar questions in UDS | |
| 8 | Sentence and paragraph completion | |
| 9 | The disjoining sentence | |
| 10 | The odd sentence in the paragraph | |
| 11 | The appropriate expression | |
| 12 | Dialogues | |
| 13 | Translation | |
| 14 | Diagnostic Tests |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | ||||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | ||||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | ||||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | ||||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Akademik araştırma yapma yöntemleri konusunda bilgi kazanır | |||||||||
| 2 | Veri sunumu yapabilme becerisi geliştirir | |||||||||
| 3 | Araştırma makalelerini inceleyip, uygulama becerisi geliştirir | |||||||||
| 4 | Konferans ve ders sunumları yapma konusunda bilgi kazanır | |||||||||
| 5 | Akademik gelişim için gerekli görülen yabancı dil becerilerini kazanır | |||||||||
| 6 | Akademik dil sınavlarındaki teknik ve içerik konusunda yeterlilik kazanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 50 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||