| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Doğan ve Bakımı | HEM 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. DİLEK MENEKŞE, Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE KARAKAYA SUZAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencinin sağlıklı ve riskli yenidoğanı tanıması ve yenidoğan hastalıklarında yeterli bakımı verebilecek düzeyde bilgilenmesi. |
| Dersin İçeriği | Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı , yenidoğan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Neonotolojiyi ve Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | Anne bebek ilişkisinin kurulmasına yardım eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 3 | Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Neonatal asfiksi ve doğum travmalarında bebeğe uygun yaklaşımı kullanır. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 8 | Yenidoğan hastalıklarını tanımlar ve uygun yaklaşını gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Neonatolojiye giriş | |
| 2 | Yenidoğan Servisinin Düzenlenmesi ve Yenidoğan ile Anne - Baba Bağlanma Süreci | |
| 3 | Yenidoğanın Değerlendirilmesi | |
| 4 | Yenidoğanın Kanıt Temelli Bakımı | |
| 5 | İntrauterin Büyüme Geriliği | |
| 6 | Miadından Önce ve Sonra Doğan Bebekler | |
| 7 | Neonatal Asfiksi ve Doğum Travmaları | |
| 8 | Solunum Sorunları | |
| 9 | Solunum Sorunları | |
| 10 | Metabolik Sorunlar | |
| 11 | Yenidoğan Sarılıkları | |
| 12 | Yenidoğan İnfeksiyonları | |
| 13 | Yenidoğan Konvülziyonları | |
| 14 | Yenidoğan Resüstasyonu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
| Ders Kaynakları | 1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 14- Görak G, Çınar N. Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme (Hemşire ve Ebeler için Rehber) . Nobel Tıp Kitapevleri, 2018. İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Neonotolojiyi ve Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonunu tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 1 | 5 | 1 |
| 2 | Anne bebek ilişkisinin kurulmasına yardım eder. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 1 | 5 | 1 |
| 3 | Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 1 | 5 | 1 |
| 4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 1 | 5 | 1 |
| 5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 1 | 5 | 1 |
| 6 | Neonatal asfiksi ve doğum travmalarında bebeğe uygun yaklaşımı kullanır. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 0 | 1 | 3 | 1 |
| 7 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar. | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 0 | 1 | 5 | 1 |
| 8 | Yenidoğan hastalıklarını tanımlar ve uygun yaklaşını gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 11 | 11 |
| Toplam İş Yükü | 62 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||