| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | SAU 452 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. | 
| Dersin İçeriği | Bu ders öğrencileri, kendilerini ve toplumdaki bireyleri koruma ve geliştirme ile ilgili gereksinimleri için seçilmiş sağlık stratejilerini uygulamak için hazırlar. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bireysel sağlık davranışlarının farkında olabilmesi ve sağlığıyla ilgili sorumlulukları alabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Yaşam dönemlerine göre sağlığı geliştirme uygulamalarını tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, Öğrenim Hedefleri | |
| 2 | Sağlığı geliştirme kavramının tarihçesi | |
| 3 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Bireysel Özellikler | |
| 4 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Çevre | |
| 5 | Sağlığın geliştirilmesi: Medya ve Kültür | |
| 6 | Sağlığın geliştirilmesinde holistik yaklaşım Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi | |
| 7 | Düzenli egzersiz | |
| 8 | Beslenme ve sağlığın geliştirilmesi | |
| 9 | AIDS ve sağlıklı cinsel yaşam | |
| 10 | Tütün, alkol ve madde kullanımı ve sağlığın geliştirilmesi | |
| 11 | Sağlık sorumluluğu | |
| 12 | Kişiler arası İlişkiler | |
| 13 | Sağlık Yönetimi | |
| 14 | Tinsellik | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları | 
| Ders Kaynakları | Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirebilme | 
| 2 | Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirebilme | 
| 3 | Bireysel sağlık davranışlarının farkında olabilmesi ve sağlığıyla ilgili sorumlulukları alabilme | 
| 4 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilme | 
| 5 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini açıklayabilme | 
| 6 | Yaşam dönemlerine göre sağlığı geliştirme uygulamalarını tanımlayabilme | 
| 7 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilme | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 50 | 
| 2. Kısa Sınav | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||