| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik II | MAT 116 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Asistanları |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Belirsiz integralin öğretilmesi, integral alma metotları , Belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, Belirli integralin uygulamaları (Alan, yay uzunluğu, hacım hesabı , yüzey alanı hesabı ) Genelleştirilmiş integraller ve özelliklerinin verilmesi, çok değişkenli fonksiyonların verilmesi |
| Dersin İçeriği | Belirsiz integral, integral alma metotları, Belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, Belirli integralin uygulamaları (Alan, yay uzunluğu, hacım hesabı, yüzey alanı hesabı ) Genelleştirilmiş integraller ve özellikleri, Çok değişkenli fonksiyonlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Belirsiz integral kavramını tanır | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | integral alma metotlarını uygular | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
| 3 | Belirli integralin uygulamalarını anlar | Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Genelleştirilmiş integralleri tanır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
| 5 | Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini yorumlar | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Çok değişkenli fonksiyonları tanır | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik problemlerini çözer | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Belirsiz İntegral, Belirsiz integral alma kuralları, Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegrasyon Metodu | |
| 2 | Basit kesirlere ayırma yöntemi, Trigonometrik İfadelerin İntegrallenmesi | |
| 3 | İrrasyonel Cebirsel İfadelerin İntegrallenmesi, Binom İntegralleri | |
| 4 | Bazı Özgün İntegrallerin Hesaplanması, Belirli İntegral Tanımı | |
| 5 | Belirli İntegral Kavramına Getiren Problemler, Belirli İntegral Tanımı ve Özellikleri | |
| 6 | Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegralleme | |
| 7 | Genelleştirilmiş integraller, Özel Olmayan İntegraller, Karışık Örnekler | |
| 8 | Genelleştirilmiş İntegrallerin Yakınsallık Kriterleri | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Alan Hesabı, Eğri Yayının Uzunluğu | |
| 11 | Hacim Hesabı | |
| 12 | Dönel Yüzeyin Alanının Hesabı | |
| 13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Tanım Kümeleri | |
| 14 | İki ve Daha Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1) Genel Matematik I, II; Mustafa Balcı 2) Calculus, Thomas-Finney, Çeviren: Recep Korkmaz |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Belirsiz integral kavramını tanır | ||||||||||
| 2 | integral alma metotlarını uygular | ||||||||||
| 3 | Belirli integralin uygulamalarını anlar | ||||||||||
| 4 | Genelleştirilmiş integralleri tanır | ||||||||||
| 5 | Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini yorumlar | ||||||||||
| 6 | Çok değişkenli fonksiyonları tanır | ||||||||||
| 7 | Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik problemlerini çözer |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 12 |
| 1. Ödev | 6 |
| 2. Kısa Sınav | 12 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 83 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||