| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Güzel Sanatlar | TEF 227 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarih Öncesi Dönemden, Modern Döneme kadar olan süreç hakkında, kendi ilgisi doğrultusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalı fikir yürütebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Bilgileri kendi alanına transfer edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz edebilmek üzere yöntem sahibi olur | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan bir bütün halinde, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirme becerisine sahip olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme yapılır | |
| 2 | Tarihöncesi dönemler ve eserler eserlerin yapılış amaçları | |
| 3 | Mısır, Mezopotamya, Anadolu Uygarlıkları, Ege Bölgesindeki yerleşim yerleri. | |
| 4 | Yunan ve Roma uygarlıkları | |
| 5 | Genel Tekrar, I.Kısa Sınav | |
| 6 | Yunan ve Roma uygarlıkları | |
| 7 | Bizans Sanatı | |
| 8 | İstanbul’da yer alan Bizans yapıları | |
| 9 | Genel Tekrar, II.Kısa Sınav | |
| 10 | VİZE | |
| 11 | Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü ve Kavimlerin etkileri. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi. | |
| 12 | Batı Sanatına giriş.4.yy Kavimler Göçü ve Kavimlerin etkileri. Karolenj Dönemi , Otto Dönemi. | |
| 13 | Romanesk Sanat. El Yazmaları, heykel ve mimari. | |
| 14 | Gotik Sanat |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sanat Kavram ve Terimler Sözlüğü, Metin Sözen, Uğur Tanyeli, Remzi Kitabevi; Sanatın Öyküsü E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi; Kaynak ve Kökleriyle Avrupa Resim Sanatı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları; Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, Ümran Bulut, Arkeoloji ve Sanat Yayınları; “Resmin Dili” Uşun Tükel, Homer Kitabevi; Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi; Otuz Bin Yıl Öncesinden Günümüze Heykel, Önder Şenyapılı, Metu Pres; André Lhote, Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge; Sanatın Gerekliliği Ernst Fischer, Payel Yayınevi, Çeviren: Cevat Çapan |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarih Öncesi Dönemden, Modern Döneme kadar olan süreç hakkında, kendi ilgisi doğrultusunda bilgi sahibi olur. | ||||||||||
| 2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalı fikir yürütebilir. | ||||||||||
| 3 | Bilgileri kendi alanına transfer edebilir. | ||||||||||
| 4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz edebilmek üzere yöntem sahibi olur | ||||||||||
| 5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan bir bütün halinde, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirme becerisine sahip olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 44 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||