| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Donanımı | EBO 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Barış Boru, Arş.Gör.Sinan TUNCEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, bilgisayar donanımında kullanılan birimleri, kartların ve cihazların yapılarını, çalışmalarını ve kullanımlarını öğrencilere kavratabilmek; Bilgisayar sistemlerinin oluşturulması, montajı, bakım-onarımı için gerekli bilgilerin öğretimine yönelik hazırlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bilgisayar sistemini oluşturan donanımlar ile ilgili önceki öğrenmelerin izlenmesi; Sistem ünitesi ve birimlerinin görsel olarak incelenmesi; Bilgisayarın parçalanması ve parçalarının bağlantı noktaları (portlar) ile anlatılması; Giriş -çıkış birimleri ve bu birimlerin bilgisayara bağlantı noktaları; Parçalanan bilgisayarın öğrenciler ile toplanması, sistemin kurulması ve gerekli programların yüklenmesi; Bilgisayar bakım-onarım ve arızaları; Temel sorun çözümleme; İnternet bağlantılarını yükleme ve ayarlama işlemlerinin yapılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel parçaları tanıma | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Parçaları birleştirebilme | Problem Çözme, | |
| 3 | Bilgisayarı kurabilme | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Temel problemleri kavrama | Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 5 | Yazılım altyapısını sağlama | Grupla Çalışma, | |
| 6 | Ağ kurulumu | Grupla Çalışma, | |
| 7 | İnternet ayarları | Grupla Çalışma, | |
| 8 | Bilgisayar problemlerini gidermek | Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Bilgisayar tanımı, mimarisi ve işleyişi | |
| 3 | Anakartların yapıları, işleyişleri, teknik özellikleri ve kurulumları | |
| 4 | Mikroişlemciler, yapıları, işleyişleri, teknik özellikleri ve kurulumları | |
| 5 | Belleklerin çeşitleri, yapıları, işleyişleri, teknik özellikleri ve kurulumları | |
| 6 | Veri yolları çeşitleri, yapıları, işleyişleri ve teknik özellikleri | |
| 7 | Sürücü çeşitleri, yapıları, işleyişleri, teknik özellikleri ve kurulumları | |
| 8 | Chipsetlerin çeşitleri, yapıları, işleyişleri ve teknik özellikleri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | BIOS ayarlarının yapılması | |
| 11 | Donanım kesintileri ve işleyişleri | |
| 12 | Bilgisayar Sistemlerinin montaj tekniklerinin | |
| 13 | Bilgisayar sistemlerinin bakım ve onarımının öğretimi | |
| 14 | Bilgisayar virüsleri ve yazılımları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | MEGEP Ders Modülleri |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel parçaları tanıma | ||||||||||
| 2 | Parçaları birleştirebilme | ||||||||||
| 3 | Bilgisayarı kurabilme | ||||||||||
| 4 | Temel problemleri kavrama | ||||||||||
| 5 | Yazılım altyapısını sağlama | ||||||||||
| 6 | Ağ kurulumu | ||||||||||
| 7 | İnternet ayarları | ||||||||||
| 8 | Bilgisayar problemlerini gidermek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 59 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||