| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Antenler ve Propagasyon | ELE 421 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir mühendislik sorununu belirleme ve çözümler bulma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Antenlerin teknolojik ve tarihsel gelisimi, Gecikmis Elektrik-Magnetik Skaler, Vektörel Potansiyel Fonksiyonları Yardımıyla Alanların Bulunması | |
| 2 | Elektromagnetik Teoride Önemli Teoremler ve Kavramlar (Enerji Teoremleri , Dualite , Kararlılık) / Elektromagnetik Teoride Modelleme ilkeleri | |
| 3 | Elektrik ve Magnetik Alan | |
| 4 | Hertz Dipolü, Anten Parametreleri (Isıma Alanı, Isıma Direnci, Isıma Diyagramı, Isıma Verimliligi, Isıma Kazancı, Isım a Gücü, Yarım Güç Hüzme Genisligi (HPBW), Etkin Isınan Güç, Etkin Yüzey, Etkin Uzunluk, | |
| 5 | ||
| 6 | Anten Modelleme Setinin Tanınması / Log-Periyodik Antenlerin, Monopol ve Dipol Antenlerin ve Anten Dizilerinin | |
| 7 | Açıklık Antenler / Mikroserit Antenler / | |
| 8 | Yama (Patch) Mikroserit Anten Uygulamaları (Laboratuvar Uygulaması) | |
| 9 | AraSınav | |
| 10 | Beslemeleri Farklı Antenlerden Olusan Parabolik Reflektör Antenler / Optoelektronik Antenler / Lens Antenler / SAR Antenler | |
| 11 | Yagi-Uda anteni, Horn Anten Uygulamaları (Laboratuvar Uygulaması) | |
| 12 | EM Dalgaların Yayılmasını Etkiyen Faktörler, Yer-Yer | |
| 13 | GSM Baz | |
| 14 | Yer- |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | J.D.Kraus, Antennas for All Applications, McGrawHill, 2002 2. C.A.Balanis, Advanced Engineering Electromagnetics, JohnWiley & Sons, 1989 3. D.J.Griffiths, Elektromagnetik Teori, Arte Güven, 1996. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir mühendislik sorununu belirleme ve çözümler bulma |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||