| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel İletişim Sistemleri | EBO 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Bilgisayar Ağları dersini almış olmak |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste, gerçek zamanlı ağ sistemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca laboratuar ortamında uygulamalar yaptırılarak öğrencilerin PROFIBUS ve PROFINET protokolleri hakkında deneyim kazanmaları sağlanacaktır |
| Dersin İçeriği | Otomasyon Hiyerarşisi, CIM Piramidi, PLC Sistemleri, RS232/RS485 Bağlantı Arayüz Saistemleri, AS-Interface protokolü, PROFIBUS protokolü, Endüstriyel Ethernet protokolü ve PROFINET protokolü ve Lab. Uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Otomasyon hiyerarşisi kavramını öğrenmek, | Anlatım, | |
| 2 | Gerçek zamanlı ağ sistemi kavramını öğrenmek, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | AS-Interface, PROFIBUS ve PROFINET protokollerinin ne tür uygulama alanlarında kullanıldığını | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Laboratuvar uygulamalarıyla anlatılan kavramların pekiştirilmek, | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gerçek Zamanlı Ağ Sistemlerine Giriş | |
| 2 | Otomasyon Hiyerarşisi, CIM Piramidi | |
| 3 | PLC Kavramı ve Uygulama Alanları | |
| 4 | PLC Programlama | |
| 5 | PLC Programlama Uygulamaları | |
| 6 | RS-232, RS-422, RS-485 Arayüz Standartları ve PPI, Freeport, MPI protokolleri | |
| 7 | AS-Interface protokolü tanımı, uygulama alanları ve çalışma prensibi | |
| 8 | AS-Interface protokolü tanımı, uygulama alanları ve çalışma prensibi | |
| 9 | CAN protokolü tanımı, uygulama alanları ve çalışma prensibi | |
| 10 | Vize | |
| 11 | Endüstriyel Ethernet protokolü tanımı, uygulama alanları ve çalışma prensibi | |
| 12 | PROFINET protokolü tanımı, uygulama alanları ve çalışma prensibi | |
| 13 | PROFIBUS Protokolünün Laboratuar Uygula | |
| 14 | PROFIBUS Protokolünün Laboratuar Uygula |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Gerçek Zamanlı Ağ Sistemleri, SAÜ Ders Notu, Yrd.Doç.Dr. İbrahim ÖZÇELİK |
| Ders Kaynakları | 1.Automating with Step 7 in STL and SCL, Hans Berger, Siemens, MCD Corporate Publishing 2.SIMATIC NET AS-Interface - Introduction and Basics, Release 04/2006. 3. PROFIBUS Technology and Application, System Description, Version October 2002, PNO/PTO 4. Weigmann, J., Kilian G., Decentralization with PROFIBUS-DP, Publicis MCD Verlag, 2000. 5. Lawrenz, W., CAN System Engineering From Theory to Practical Applications, Springer Verlag, 1997 6.Automating with PROFINET, R.Pigan, M.Metter, Siemens,Publicis Corporate Publishing |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Otomasyon hiyerarşisi kavramını öğrenmek, | ||||||||||
| 2 | Gerçek zamanlı ağ sistemi kavramını öğrenmek, | ||||||||||
| 3 | AS-Interface, PROFIBUS ve PROFINET protokollerinin ne tür uygulama alanlarında kullanıldığını | ||||||||||
| 4 | Laboratuvar uygulamalarıyla anlatılan kavramların pekiştirilmek, |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||