| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Rehberlik | EBB 402 | 8 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkelerini Anlama |
| Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğin yeri,önemi ve işlevini ifade eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Rehberlikte temel tutum ve anlayış geliştirir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | |
| 3 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik | |
| 4 | Rehberliğin Amaçları | |
| 5 | Rehberliğin İlkeleri | |
| 6 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | |
| 7 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | |
| 8 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | |
| 9 | Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları | |
| 12 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | |
| 13 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | KARAHAN Fikret, SARDOĞAN Mehmet, Psikolojik Danışma Ve Psikoterapide Kuramlar, Nobel Yayınları, Ankara,2000. TAN Hasan,Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Meb. Yayınları, Ankara 1990. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar | ||||||||||
| 2 | Eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğin yeri,önemi ve işlevini ifade eder | ||||||||||
| 3 | Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder | ||||||||||
| 4 | Rehberlikte temel tutum ve anlayış geliştirir | ||||||||||
| 5 | İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 81 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||