| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | EBB 322 | 6 | 2 + 2 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | ÖĞRENCİLERE SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAM VE UNSURLARINI ÖĞRETMEK |
| Dersin İçeriği | SINIF ORGANİZASYONUNU SAĞLAYARAK SINIF ORTAMINDA SINIF İÇİ İLETİŞİMİN OLUŞMASI VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN ORTADAN KALDIRILMASI İÇİN GEREKLİ BİLGİ VE YETERLİLİĞE SAHİP OLMA |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | YÖNETİM VE SINIF YÖNETİMİ KAVRAMLARINI AÇKLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | SINIF İÇİ İLETİŞİMİN NASIL GERÇEKLEŞECEĞİNİ TARTIŞMA | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | SINIF İÇİNDE ZAMAN KULLANIMINI UYGULAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | SINIF KURALLARININ NASIL OLUŞTURABİLECEĞİNİ ÖĞRENCİLERLE TASARLAMA | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ VE YAKLAŞIMLARINI AÇIKLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | OLUMLU ÖĞRENME ORTAMINI NASIL OLUŞTURACAĞINI TARTIŞMA | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | ÖĞRETİM YÖNETİMİ VE LİDERLİĞİ İLİŞKİLENDİRME | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | YÖNETİM KAVRAMI VE SINIF YÖNETİMİ | |
| 2 | SINIF ORGANİZASYONU | |
| 3 | SINIF İLETİŞİM | |
| 4 | SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ | |
| 5 | DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI | |
| 6 | DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI | |
| 7 | ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER | |
| 8 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMLAR | |
| 9 | SINIF İÇİNDE ZAMAN YÖNETİMİ | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | OKULLARDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ , MOTİVASYON | |
| 12 | OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA | |
| 13 | SINIF YÖNETİMİNDE EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN KULLANIMI | |
| 14 | ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | SINIF YÖNETİMİ DERS NOTLARI 2007 SAKARYA |
| Ders Kaynakları | KAYA,ZEKİ(2006)SINIF YÖNETİMİ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK KÜÇÜKAHMET, LEYLA(2006) SINIF YÖNETİMİ ANKARA PEGEM A ŞİŞMAN,MEHMET(2006)SINIF YÖNETİMİ TEORİ VE UYGULAMA ANKARA PEGEM A YAYINCILIK ERDEM,MÜNİRE(2005) SINIF YÖNETİMİ İSTANBUL EPSİLON YAYINCILIK |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | YÖNETİM VE SINIF YÖNETİMİ KAVRAMLARINI AÇKLAMA | ||||||||||
| 2 | SINIF İÇİ İLETİŞİMİN NASIL GERÇEKLEŞECEĞİNİ TARTIŞMA | ||||||||||
| 3 | SINIF İÇİNDE ZAMAN KULLANIMINI UYGULAMA | ||||||||||
| 4 | SINIF KURALLARININ NASIL OLUŞTURABİLECEĞİNİ ÖĞRENCİLERLE TASARLAMA | ||||||||||
| 5 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ VE YAKLAŞIMLARINI AÇIKLAMA | ||||||||||
| 6 | OLUMLU ÖĞRENME ORTAMINI NASIL OLUŞTURACAĞINI TARTIŞMA | ||||||||||
| 7 | ÖĞRETİM YÖNETİMİ VE LİDERLİĞİ İLİŞKİLENDİRME |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 70 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||