| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Özel Öğretim Yöntemleri I | TEF 302 | 6 | 2 + 2 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mesleki-teknik öğretmenlik konu alanlarında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanımak ve uygulamak. Belirli kuram ve modellere göre mesleki-teknik dersleri planlamak, yürütmek ve değerlendirmek. |
| Dersin İçeriği | Öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, stratejileri, yöntem ve teknikler ve bunların mesleki-teknik konu alanında öğrenme-öğretme süreçleri tasarımının strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ve öğretimi değerlendirme metodlarının geliştirilerek kullanılması ve uygulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş eğitim teknolojileriyle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar, açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Öğretimin temel esaslarıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Öğrenme İçin gerekli motivasyon İlkelerini belirtir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Mesleki-teknik öğretimin temel ilkelerini ilkeleri açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanmasıyla ilgili genel özellikleri açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 7 | Öğrenme-öğretme etkinliklerini planlar ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 8 | Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler belirtir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 9 | Uygulanmakta olan öğrenme-öğretme metotlarını çeşitli öğretim parametrelerine göre karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 10 | Uygulanmakta olan öğrenci değerlendirme metotları karşılaştırır, değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Özel Öğretim Yöntemleri Genel Bilgiler (Giriş) | |
| 2 | Çağdaş Eğitim Teknolojisi | |
| 3 | Öğretim Teknolojileri | |
| 4 | Öğretim disiplinleri | |
| 5 | Öğretimin Temel Esasları | |
| 6 | Öğrenme İçin motivasyon İlkeleri | |
| 7 | Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler | |
| 8 | Öğrenme durumu | |
| 9 | VİZE YOKLAMASI | |
| 10 | Mesleki ve Teknik Öğretimin Temel ilkeleri | |
| 11 | Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Giriş) | |
| 12 | Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Genel Özellikler) | |
| 13 | Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Çeşitli Parametreler) | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Prof.Dr. Cevat ALKAN, Özel Öğretim Yöntemleri, 3. Baskı 2005 |
| Ders Kaynakları | İnternetteki çeşitli eğitim siteleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş eğitim teknolojileriyle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar, açıklar ve uygular | ||||||||||
| 2 | Öğretimin temel esaslarıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular | ||||||||||
| 3 | Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular | ||||||||||
| 4 | Öğrenme İçin gerekli motivasyon İlkelerini belirtir ve uygular | ||||||||||
| 5 | Mesleki-teknik öğretimin temel ilkelerini ilkeleri açıklar ve uygular | ||||||||||
| 6 | Öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanmasıyla ilgili genel özellikleri açıklar ve uygular | ||||||||||
| 7 | Öğrenme-öğretme etkinliklerini planlar ve değerlendirir | ||||||||||
| 8 | Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler belirtir ve uygular | ||||||||||
| 9 | Uygulanmakta olan öğrenme-öğretme metotlarını çeşitli öğretim parametrelerine göre karşılaştırabilir | ||||||||||
| 10 | Uygulanmakta olan öğrenci değerlendirme metotları karşılaştırır, değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Sözlü Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 79 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||