| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Devre Analizi II | ELE 202 | 4 | 3 + 2 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Alper Turan Ergüzel |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin s-domeni ve sinüsoidal sürekli hal yöntemleri dahil temel devre analizi tekniklerini anlamaları. Üçüncü sınıfın elektronik ve işaretler ve sistemler derslerine hazırlanmaları |
| Dersin İçeriği | Durum denklemlerinin Laplace dönüşümleri yardımıyla çözümü. Sinüsoidal sürekli hal (SSH) analizi: Fazör ve ilgili kavramlar, fazörler cinsinden akım ve gerilim denklemleri, SSHde devre çözüm yöntemleri, güç ve enerji, devre teoremleri, rezonans hali, çok kapılı devreler üç-fazlı sistemler ve ilgili kavramlar. S-domeninde devre çözüm yöntemleri ve devre fonksiyonları, S-domeninde empedans ve admitans kavramları, çevre akımları yöntemi, düğüm gerilimleri yöntemi, devre fonksiyonları, devrelerin impuls ve frekans cevabı. Konularla ilgili deneyler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sinüsoidal sürekli halde akım ve gerilim hesabı yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Sinüsoidal sürekli halde devrede harcanan ortalama, reaktif ve görünen gücü hesaplayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Durum denklemlerini Laplace dönüşümleri yardımıyla çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Laplace dönüşümlerini kullanarak devre analizi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Transfer fonksiyonlarını ve Bode diyagramlarını kullanarak filtre devrelerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Fourier serilerini kullanarak periyodik işaretleri analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | İki-kapılı devreleri z, y ve h parametrelerini kullanarak analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Bir devre analizi aracı olarak PSpice yazılımını kullanabilir. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Devrelerin teorik analiz öngörülerini test etmek üzere ilgili deneyleri yapabilir. | Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Durum denklemlerinin Laplace dönüşümleri yardımıyla | |
| 2 | Sinüsoidal sürekli hal analizi: fazör ve ilgili kavramlar, fazörler cinsinden akım ve gerilim denklemleri | |
| 3 | Sinüsoidal kararlı halde devre çözüm yöntemleri, ilgili deneyler | |
| 4 | Güç( aktif, reaktif, kompleks ve görünen) ve enerji, devre teoremleri, rezonans devreleri, ilgili deneyler | |
| 5 | Sinüsoidal sürekli halde devre teoremleri: Thevenin-Norton teoremi, süperpozisyon teoremi, maksimum güç teoremi | |
| 6 | Laplace dönüşümleri yardımıyla devre analizi: s-domeninde empedans ve admitans kavramları | |
| 7 | s- domeninde çevre akımları yöntemi | |
| 8 | s- domeninde düğüm gerilimleri yöntemi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Devre fonksiyonları, devrelerin impuls ve basamak cevabı , ilgili deneyler | |
| 11 | Devrelerin frekans cevabı, Bode diyagramları | |
| 12 | Fourier serileri, filtre devreleri, ilgili deneyler | |
| 13 | İki- kapılı devreler , iki- kapılı parametreleri | |
| 14 | Çeşitli problemler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Ferikoğlu, Abdullah, Devre Analizi I-II, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2003 [2] Ferikoğlu, Abdullah, Çözümleriyle Devre ve Sistem Analizi Problemleri, Sakarya Yayınevi, 2005 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sinüsoidal sürekli halde akım ve gerilim hesabı yapabilir. | ||||||||||
| 2 | Sinüsoidal sürekli halde devrede harcanan ortalama, reaktif ve görünen gücü hesaplayabilir. | ||||||||||
| 3 | Durum denklemlerini Laplace dönüşümleri yardımıyla çözebilir. | ||||||||||
| 4 | Laplace dönüşümlerini kullanarak devre analizi yapabilir. | ||||||||||
| 5 | Transfer fonksiyonlarını ve Bode diyagramlarını kullanarak filtre devrelerini analiz edebilir. | ||||||||||
| 6 | Fourier serilerini kullanarak periyodik işaretleri analiz edebilir. | ||||||||||
| 7 | İki-kapılı devreleri z, y ve h parametrelerini kullanarak analiz edebilir. | ||||||||||
| 8 | Bir devre analizi aracı olarak PSpice yazılımını kullanabilir. | ||||||||||
| 9 | Devrelerin teorik analiz öngörülerini test etmek üzere ilgili deneyleri yapabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 3 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| 2. Ödev | 10 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 3 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 3 |
| 4. Performans Görevi (Uygulama) | 3 |
| 5. Performans Görevi (Uygulama) | 3 |
| 6. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Proje / Tasarım | 6 | 2 | 12 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||