| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mantık Devreleri I | EBO 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Barış BORU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sayı sistemleri ve kodlamalar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Temel Lojik kapıları açıklamak, Lojik entegreleri tanıtmak, Karnough Haritalarını kullanarak sadeleştirme yapmasını öğretmek, bileşik devreleri detaylandırılarak / gruplandırarak bileşik devreleri tasarlama becerisini kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Analog ve sayısal kavramlarını tanıtmak, sayı sistemlerini açıklamak, kodlama ile ilgili kavramları vermek, Boolean Matematiği kurallarını açıklamak, Lojik kapı devrelerini tanıtarak kullanımlarını öğretmek, Bileşik lojik devrelerin tasarımını kavratmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sayısal elektroniği anlamak için Analog ve Sayısal kavramlarını inceler ve farklarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Sayı sistemlerinde işlemler yapabilmek için sayı sistemlerini anlar ve sayı sistemlerinin birbirine dönüşümlerini yapabilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Kodlamayı anlamak için kodlama ile ilgili kavramları ve kodlama çeşitlerini öğrenir ve kodlamalar arasındaki dönüşümleri yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Boolean matematiği ile sadeleştirme yapabilmek için Boolean matematiği prensiplerini öğrenir ve Boolean matematiği ile sadeleştirme yapabilir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Lojik kapılarla devre yapabilmek için lojik kapıları, işlevlerini, kullanımlarını inceler ve birlikte kullanılabilmelerini gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Çoklayıcı ve Azlayıcı uygulamaları yapabilmek için devrelerin kullanılma şekillerini ve prensiplerini inceler ve uygulamalarını yapar. | Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Analog ve Sayısal Kavramları | [1] Sayfa 1-7 |
| 2 | Sayı Sistemlerinin İncelenmesi | [1] Sayfa 11-41 |
| 3 | Kodlama ve Kodlar | [1] Sayfa 45-61 |
| 4 | Boolean Kuralları ve Lojik İfadelerin Sadeleştirilmesi | [1] Sayfa 67-87 |
| 5 | Lojik Kapılar ve Lojik Devreler | [1] Sayfa 87-129 |
| 6 | Karnaugh Haritaları | [1] Sayfa 133-150 |
| 7 | Bileşik Devre Tasarımı | [1] Sayfa 157-197 |
| 8 | Sayısal Entegreler ve Sayısal Göstergeler | [1] Sayfa 198-218 |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Kodlama İle İlgili Lojik Devreler | [1] Sayfa 219-230 |
| 11 | Çoklayıcılar - Veri Seçiciler (Multiplexers - Data Selector) | [1] Sayfa 231-235 |
| 12 | Azlayıcılar-Veri Dağıtıcılar (Demultiplexers) | [1] Sayfa 235-241 |
| 13 | Karşılaştırıcı ve Aritmetik İşlem Devreleri | [1] Sayfa 241-25013 Karşılaştırıcı ve Aritmetik İşlem Devreleri [1] Sayfa 241-250 |
| 14 | Bileşik Devreler ile İlgili Uygulamalar | [1] Sayfa 219-250 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Ekiz Hüseyin; Mantık Devreleri, Ders Kitabı, Değişim Yayınları |
| Ders Kaynakları | [2] Mano Morris, Digital Design, Prentice Hall |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sayısal elektroniği anlamak için Analog ve Sayısal kavramlarını inceler ve farklarını yorumlar | ||||||||||
| 2 | Sayı sistemlerinde işlemler yapabilmek için sayı sistemlerini anlar ve sayı sistemlerinin birbirine dönüşümlerini yapabilir | ||||||||||
| 3 | Kodlamayı anlamak için kodlama ile ilgili kavramları ve kodlama çeşitlerini öğrenir ve kodlamalar arasındaki dönüşümleri yapabilir | ||||||||||
| 4 | Boolean matematiği ile sadeleştirme yapabilmek için Boolean matematiği prensiplerini öğrenir ve Boolean matematiği ile sadeleştirme yapabilir | ||||||||||
| 5 | Lojik kapılarla devre yapabilmek için lojik kapıları, işlevlerini, kullanımlarını inceler ve birlikte kullanılabilmelerini gerçekleştirir | ||||||||||
| 6 | Çoklayıcı ve Azlayıcı uygulamaları yapabilmek için devrelerin kullanılma şekillerini ve prensiplerini inceler ve uygulamalarını yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 123 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||