| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Devre Analizi I | ELE 201 | 3 | 3 + 2 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Alper Turan Ergüzel |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin elektrik devre elemanlarını, devre yasalarını ve temel teoremleri, direnç devrelerinin ve dinamik devrelerin çözüm yöntemlerini anlamaları. Devre Analizi II dersine hazırlanmaları |
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar. Bellek elemanı bulundurmayan lineer devrelerin analiz yöntemleri: Çevre akımları yöntemi, düğüm gerilimleri yöntemi. Devre teoremleri: Thevenin-Norton teoremi, toplamsallık teoremi, maksimum güç teoremi. Bellek elemanı bulunduran lineer devrelerin durum denklemleri yöntemi ile analizi: Birinci ve ikinci mertebeden devreler, geçici ve kalıcı çözüm, kararlılık. Lineer olmayan devrelerin lineerleştirilmesi ve küçük işaret analizi. Konularla ilgili deneyler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik devrelerini çeşitli özellikleriyle tanıyabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
| 2 | Akım ve gerilim denklemlerini kurabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 3 | Akım ve gerilim denklemlerini çözebilir. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Direnç devrelerini analiz ederek sonuçları yorumlayabilir. | Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Devre teoremlerini uygulayabilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Dinamik devrelerin geçici ve kalıcı çözümlerini bularak yorumlayabilir. | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 7 | Lineer olmayan devreleri lineerleştirebilir. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | İlgili deneyleri yaparak sonuçları yorumlayabilir. | Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 9 | PSpice (ve/veya benzeri) yazılımını devrelerin analizi amacıyla kullanabilir. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elektrik devre elemanları | |
| 2 | Elektriksel akım ve gerilim, güç ve enerji | |
| 3 | Akım ve gerilim denklemleri | |
| 4 | Çevre akımları yöntemi, deneysel çalışma | |
| 5 | Düğüm gerilimleri yöntemi, deneysel çalışma | |
| 6 | Thevenin-Norton teoremi, deneysel çalışma | |
| 7 | Toplamsallık teoremi, maksimum güç teoremi, deneysel çalışma | |
| 8 | Çeşitli problemler | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Durum denklemleri yöntemi, | |
| 11 | Birinci mertebeden durum denklemlerinin analizi, deneysel çalışma | |
| 12 | İkinci mertebeden durum denklemlerinin analizi, deneysel çalışma | |
| 13 | Nonlineer devreler | |
| 14 | Çeşitli problemler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1] Ferikoğlu, Abdullah, ?Devre Analizi I-II?, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2003 [2] Ferikoğlu, Abdullah, ?Çözümleriyle Devre ve Sistem Analizi Problemleri?, Sakarya Yayınevi, 2005 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik devrelerini çeşitli özellikleriyle tanıyabilir. | ||||||||||
| 2 | Akım ve gerilim denklemlerini kurabilir. | ||||||||||
| 3 | Akım ve gerilim denklemlerini çözebilir. | ||||||||||
| 4 | Direnç devrelerini analiz ederek sonuçları yorumlayabilir. | ||||||||||
| 5 | Devre teoremlerini uygulayabilir. | ||||||||||
| 6 | Dinamik devrelerin geçici ve kalıcı çözümlerini bularak yorumlayabilir. | ||||||||||
| 7 | Lineer olmayan devreleri lineerleştirebilir. | ||||||||||
| 8 | İlgili deneyleri yaparak sonuçları yorumlayabilir. | ||||||||||
| 9 | PSpice (ve/veya benzeri) yazılımını devrelerin analizi amacıyla kullanabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
| 2. Ara Sınav | 20 |
| 2. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Proje / Tasarım | 6 | 2 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||