| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma ve Rapor Yazma Teknikleri | TEF 221 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Öğretim Üyeleri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilim, Bilgi, Bilim felsefesi kavramlarını; tanıtmak, Bilimsel araştırma yöntemleri ve çeşitlerini öğretmek, Kaynak tarama, veri toplama ve analiz etme becerilerini geliştirmek, Bilimsel araştırmaların sonuçlarını; rapora dönüştürmeyi kavratmak, Akademik yazım kuraları; çerçevesinde; lisans seviyesinde yıl içi projesi ve bitirme projesi tasarlayabilme ve bunu raporlayabilme becerisini kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Bilgi ve bilim kavramı;, Bilimsel araştırmaların amaçları ve çeşitleri, araştırma yöntemleri, araştırmaların planlanması, Veri toplama ve veri analizi, Anket tekniği, Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Bilimsel araştırma sürecinde plan oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Anket tekniğini veri toplamada etkin olarak geliştirir | Anlatım, Tartışma, | |
| 6 | Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim ve Bilgi kavramları, Bilimin amaçları | [1] Sayfa 3-19 |
| 2 | Bilimsel araştırmaların amaçları ve çeşitleri [1] Sayfa 23-29 | [1] Sayfa 23-29 |
| 3 | Araştırmaların planlanması | [1] Sayfa 53- 55 |
| 4 | Araştırmaların planlanması | [1] Sayfa 55-68 |
| 5 | Araştırma yöntemleri | [1] Sayfa 69-76 |
| 6 | Veri çeşitleri ve Veri kaynakları | [1] Sayfa 81- 92 |
| 7 | Veri toplama yöntemleri | [1] Sayfa 93-96 |
| 8 | Anket ve anket tekniği | [1] Sayfa 97-116 |
| 9 | Verilerin düzenlenmesi ve veri analizi | [1] Sayfa 149-183 |
| 10 | ARA SINAV | |
| 11 | Tezin planlanması | [1] Sayfa 245-248 |
| 12 | Rapor yazma | [1] Sayfa 249-255 |
| 13 | Rapor yazma | [1] Sayfa 249-255 |
| 14 | Kaynak gösterme | [1] Sayfa 258 271 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Rauf Arıkan; Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi [2] Hamza AL; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık |
| Ders Kaynakları | [3] Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | ||||||||||
| 2 | Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | ||||||||||
| 3 | Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | ||||||||||
| 4 | Bilimsel araştırma sürecinde plan oluşturur | ||||||||||
| 5 | Anket tekniğini veri toplamada etkin olarak geliştirir | ||||||||||
| 6 | Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | ||||||||||
| 7 | Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 62 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||