| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okul Deneyimi I | TEF 104 | 2 | 1 + 4 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı ve öğretmenleri genel olarak tanımasını sağlamak için gözlem ve görüşmelerde bulunmaktır |
| Dersin İçeriği | Ders planı hazırlanması,okulun örgütsel yapısının,işleyişinin anlaşılması,mesleki yasa ve yönetmeliklerin anlatılması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla sorgular | Rol Oynama, Anlatım, | |
| 2 | Konuda geçen temel ilke ve kavramları mantıksal bir tutarlılıkla ilişkilendirir | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 3 | Sınıf ortamında öğrencilerin sorulan sorulara dersin öğretmenin vermiş olduğu cevapları birbiriyle karşılaştırır | Rol Oynama, Anlatım, | |
| 4 | Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri karşılaştırır | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 5 | Verilen programa göre kendine uygun ders planı yapar | Gözlem, | |
| 6 | Öğretmen adayı etkinliklerle ilgili hazırladığı raporların ilgili uygulama öğretmeni ile değerlendirir | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 7 | Sınıf içinde kullanılan ders materyallerini (araç,gereç ve yazılı materyaller) kullanım teknikleri açısından karşılaştırır | Anlatım, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dönem Planı | |
| 2 | Öğretmenin Okuldaki Bir Günü | |
| 3 | Öğrencinin Okuldaki Bir Günü | |
| 4 | Bir Öğrencinin İncelenmesi | |
| 5 | Öğretim Yöntemleri | |
| 6 | Yan Branşınızda Öğretim Yöntemleri | |
| 7 | Derslerin Gözlenmesi | |
| 8 | Yan Branşınızda Derslerin Gözlenmesi | |
| 9 | Dersin Yönetimi ve Sınıf Kontrolü-Soru Sormayı Gözlemleme | |
| 10 | Okulda Araç-Gereç ve Yazılı Kaynaklar | |
| 11 | Okul Müdürü ve Okul Kuralları | |
| 12 | Okul ve Toplum | |
| 13 | Mikroöğretim Teknikleri | |
| 14 | Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi |
| Ders Kaynakları | MEB mevzuatı Mesleki eğitim teknikleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla sorgular | ||||||||||
| 2 | Konuda geçen temel ilke ve kavramları mantıksal bir tutarlılıkla ilişkilendirir | ||||||||||
| 3 | Sınıf ortamında öğrencilerin sorulan sorulara dersin öğretmenin vermiş olduğu cevapları birbiriyle karşılaştırır | ||||||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri karşılaştırır | ||||||||||
| 5 | Verilen programa göre kendine uygun ders planı yapar | ||||||||||
| 6 | Öğretmen adayı etkinliklerle ilgili hazırladığı raporların ilgili uygulama öğretmeni ile değerlendirir | ||||||||||
| 7 | Sınıf içinde kullanılan ders materyallerini (araç,gereç ve yazılı materyaller) kullanım teknikleri açısından karşılaştırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 97 |
| 1. Kısa Sınav | 1 |
| 1. Ödev | 1 |
| 2. Kısa Sınav | 1 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 68 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||