| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teknik Resim | EBO 101 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Standart yazı ve çizgi çeşitlerini tanıtmak, üç boyutlu düşünebilme yeteneğini geliştirmek, meslekle ilgili elemanların teknik resimlerini çizebilme ve hazır resimleri okuyabilme becerisini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Norm yazı tiplerini kavramak, görünüş çıkarma, ölçek ve ölçülendirme kurallarının kavranması, kesit görünüşlerin çizilmesi ve okunabilmesi, mesleki sembol ve gösterimlerinin okunabilmesi çizilebilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Resim çizme ve resim okuyabilme | Anlatım, Gözlem, Tartışma, | |
| 2 | Teknik ve meslek resmi ile ilgili standartları tanıma, | Gözlem, Anlatım, | |
| 3 | Teknik resim alanındaki paket programları kullanabilme | Anlatım, Gözlem, | |
| 4 | Ölçek ve ölçülendirme konularında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Gözlem, | |
| 5 | mesleki sembol ve gösterimleri tanımak | Gözlem, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teknik resme giriş | [1] Sayfa 1-5 |
| 2 | Standart yazı tipleri | [1] Sayfa 6-21 |
| 3 | Geometrik temel çizimler | [1] Sayfa 22-31 |
| 4 | İz Düşüm | [1] Sayfa 32-41 |
| 5 | İz Düşüm | [1] Sayfa 42-54 |
| 6 | Ölçek ve Ölçülendirme | [1] Sayfa 55-66 |
| 7 | Kesit Görünüşleri | [1] Sayfa 67-78 |
| 8 | Meslek ile ilgili semboller | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Ölçek, ölçeklendirme | |
| 11 | Paket programlar | |
| 12 | Paket programlar kullanarak çeşitli mesleki resimler | |
| 13 | Paket programlar kullanarak çeşitli mesleki resimler | |
| 14 | Paket programlar kullanarak çeşitli mesleki resimler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Teknik ve Meslek Resmi, S.Ali HÜRER, MEB Yatınları,2000 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Resim çizme ve resim okuyabilme | ||||||||||
| 2 | Teknik ve meslek resmi ile ilgili standartları tanıma, | ||||||||||
| 3 | Teknik resim alanındaki paket programları kullanabilme | ||||||||||
| 4 | Ölçek ve ölçülendirme konularında bilgi sahibi olmak | ||||||||||
| 5 | mesleki sembol ve gösterimleri tanımak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||